Toimitus Mediatiedot Jakelutiedot Yhteystiedot Käyttöehdot
7.8.2009 08:35
Uutinen
Vastaanottajan sähköpostiosoite (erota useat osoitteet pilkulla):
Lähettäjän nimi:
Lähettäjän sähköpostiosoite:
Viesti vastaanottajalle:

Espoossa useita valituksia konserttimelusta

Ääni kantautui kauas vettä pitkin.avp.fi

Espoon poliisi sai yllätyksekseen useita ilmoituksia metelihäiriöistä torstaina, kun Madonnan musiikki kantautui merta pitkin Jätkäsaaresta Espooseen.

- Emme osanneet varautua, että musiikki kuuluisi tänne saakka. Sitten kun asia valkeni, osasimme suhtautua valituksiin, Espoon poliisin päivystävä komisario kertoo.

Konsertti ei ruuhkauttanut Länsiväylää odotetulla tavalla, vaan liikenne sujui kohtuullisesti.

Ei yhtään rikosilmoitusta

Massatapahtuma ei ruuhkauttanut Helsingin keskustaa pahasti. Osa faneista poistui Jätkäsaaren alueelta jo ennen puolta kahtatoista illalla, mikä osaltaan helpotti ruuhkasumaa.

Konserttivieraat käyttäytyivät hyvin, ja järjestysmiehet ohjasivat alueelta vain muutaman juopuneen poliisin suojiin.

- Harvoin mikään sujuu niin kuin on suunniteltu. Nyt meni jopa paremmin, pahimpaan varautunut päivystävä komisario Jari Kaikko Helsingin poliisista kertoo.

Poliisin mukaan illan aikana ei kirjattu yhtään rikosilmoitusta, vaikka alueella tuli ilmi muutama lompakkovarkaus. Tekijöitä ei ole toistaiseksi saatu kiinni.

Muut kuvat
Lisää aiheesta
Pauliina Jokinen
Lukijoiden kommentit » 100 viestiä
7.8.2009 08:45 | SUOMI-mentaliteetti rules (not!)

HUOH


Ei voi olla todellista...Mitkä ihmeen pikkusielut siellä on oikeen valittanu?!

7.8.2009 08:52 | Tade

Joo aivan uskomatona


Itse espoolaisena juuri kuulostelin josko saisin nauttia hetken partsilla madonnan konsertista, mutta kiloon asti ei musiikki IKÄVÄ kyllä kuulunut. On todellakin pikkusieluja ihmiset, kyllä hävettää nyt olla syntyperäinen Espoolainen!

7.8.2009 09:06 | fg

Voi Voi


Kateelliset Espoolaiset, ei varmaan pitänyt jäädä kellekkään epäselväksi tämä konsertti. No Espoossako se konsertti sitten olisi pitänyt olla.

7.8.2009 09:10 | Säännöt on sääntöjä

Apina-aivo


Ei kaikki diggaa Madonnaa, ja kauempana musiikki kuuluu vain meluna. Meluaminen on kielletty 23 jälkeen.

7.8.2009 09:11 | Jani

Ymmärrän


Itseäni tuo kantautuva ääni ei haitannut, mutta kyllä vaan matinkylässä kerrostalon rakenteissa resonoi basso. Aluksi luulin metelin tulevan pihalta jonkun autosta, mutta sit kun avasin ikkunan ja kuulin ajoittain Madonnan laulun, niin uskottava se oli.

Ei siis ihme, että jotakuta muuta töihin aamulla menevää saattaa ns. nyppiä. Etenkin kun ei tuohon oikeasti varmasti kukaan yhtään kauempana Espoossa asuva ole tajunnut varautua.

7.8.2009 09:13 | ei ole todellista!

hahahahhah!!!


ja mitä olisivat poliisit asialle tehneet? Käynyt vetämässä Madonnan kajareista piuhat irti, jotta joku espoolainen saisi viettää kesäiltaa hiljaisuudessa vai?! Kyllä on ihmisellä helppo elämä, jos tuo on suurin ongelma!

7.8.2009 09:17 | Aijaijai

Hyödyllistä


Varmasti paljon hyödytti ilmoittaa melusta poliisille, jos vielä tiesi mistä se on peräisin.

7.8.2009 09:21 | Pate

Joo


Espoolainen nyt valittaa valittamisenhalusta ja sen jälkeen valittaa vielä valittamisesta päästyäänkin

7.8.2009 09:22 | uneton helsingissä

Eipä voinut nukkua Helsingissäkään


Kotona oli kuin discossa vaikka kaikki ikkunat olivat kiinni. Eiköhän anneta tämän olla viimeinen kerta?

7.8.2009 09:25 | zab

Ei sitä kaikkea ymmärrä


Kivenlahteen asti tuo möly kantautui, ei siinä mitään jos olisi ollut hyvä artisti esiintymässä, mutta Madonnaa en halua kuunneella. Mitähän mummot tykkäis ajatuksesta jos metallibändi esiintyisi samaan aikaan? Niinpä. Poliisille soittamiset osoittaa kyllä jo älykkyyden puutetta, mitähän he olisivat asialle voineet tehdä?! Voi hyvää päivää.

admin.moderation.editStamp.default

7.8.2009 09:25 | Nunnu

Just joo...


Kivenlahdessakin kuului, mutta eipä tuo haitannut pätkääkään.Enemmän nyppii kesäteatterin jokailtaiset jollotukset, jotka todellakin KUULUU...
Ihan oikeesti, kuinka joku voi soittaa poliisille siitä kun Madonna kerran 25 vuoteen konsertoi?

7.8.2009 09:26 | ei ole todellista x 2

olen


täysin samaa mieltä kuin edellinen. Jos melu kello kahtentoista yöllä on suurin ongelma ja valittamisen aihe, ni voi hellan lettas sentään. Pumpulissa kasvaneita! Meni varmaan unirytmi täysin sekaisin, hohhoijaa.

7.8.2009 09:31 | Lupu

Se on melua jos haluaa nukkua


Heippa kaikille! Basari kuului hyvin myös Nöykkiössä. Jopa laulu kuului välillä. Basari kuului sisälle asti koko ajan vaikka ovet ja tuuletusikkunat oli kiinni.. Onneksi en asu lähempänä keskustaa, ei olisi varmaan saanut nukuttua.

Luulin myös että jossain naapurissa luukutetaan kunnes tajusin..

7.8.2009 09:33 | jonas

espoo


Huolehtisivat omista kakaroista jotka meluaa ja hajottaa paikkoja HELSINGISSÄ

7.8.2009 09:34 | ddddddddd

ghgg


Muutama on valittanut niin leimataan kaikki espoolaiset, näinhän se menee. Kateus taitaa rehottaa pahemman kerran.

7.8.2009 09:36 | Ajatusleikkijä

Espoota loukattu


Onneksi ei ole metroa vielä rakennettu Espooseen, melu olisi varmasti tullut sitä pitkin vieläkin pitemmälle. Espoolaisten pitäisi saada metrien korkuinen muuri rajalle, ettei Helsinki häiritsisi.

7.8.2009 09:37 | Jani

No mutta


nimi. Aijaijai: Mutta tuossa artikkelissakin sanotaan, että edes poliisi ei aluksi osannut kuvitella metelin kantautuvan Jätkäsaaresta. Tuskin silloin kaikkien Espoossa asuvien asukkaidenkaan mieleen se ihan ekana tulee.

7.8.2009 09:38 | rkid

jep


Tuskin ketään voi haitata jos kerran kesässä järjestetään tällainen maailmanluokan tapahtuma, vaikka vähän mölinää kuuluukin. Loppuihan konsertti sitäpaitsi jo puoliltaöin.

7.8.2009 09:41 | Lupu

Lisäys; ihmettelijöille


Niille jotka ihmettelevät miksi jotkut ilmoittivat Madonnan konsertin aiheuttaneesta melusta poliisille:

Melu kuului uskomattoman kauas. Sen lähdettä ei voinut tietää jollei sattunut tulemaan mieleen että se voisi tulla konsertista. Melulähdettä oli vaikea määrittää. Lisäksi: pelkkä bassorumpu kuulosti kauas joltain työkoneelta tai pommitukselta.

7.8.2009 09:42 | Uneton Westendiläinen

Uneton yö...


Viime yö oli piinaavan tuskallinen metelin suhteen, tuskin nukuin silmäystäkään. Pyörin ja hyörin vuoteessani levottomana madonnan h**vetillisten lyriikoiden ja bassojen tahdittamana. Miten voi olla mahdollista, että keikka annetaan järjestää tuohon aikaan arki-iltana ja vielä tuollaisessa paikassa mistä ääni kantautuu tänne Espooseen.

7.8.2009 09:47 | Päivän naurut

Hahah!


"espoo

"Huolehtisivat omista kakaroista jotka meluaa ja hajottaa paikkoja HELSINGISSÄ"

Että ihan siellä teidän täydellisessä HÄLSINGISSÄ! Siis hei daa! Espoossa on aika paljon nistejä nykyään, koitappa arvata mistä ne tulee.

7.8.2009 09:48 | Meteli häiritsee

Kovat sakot järjestäjille


Sadan tuhannen korvaus jokaisesta valituksesta on kortuullista, jos järjestäjä ei osaa pitää huolta, että mitään ei kuulu konserttialueen ulkopuolelle.

Millä oikeudella tuollaisia konsertteja saa järjestää, kun pitää tuhota ihmisten yöuni?

Kiroan kaikki metelöijät ja liian lujalla musiikkia kuuntelevat. Kärsikää tinnituksesta loppuelämänne ja muistakaa sitä kärsimystä, jota olette muille aiheuttaneet. Eläkää sen kanssa seuraavat sata vuotta.

7.8.2009 09:53 | Marko

voi voi...


on se kauheeta kun ihmiselämän öistä yksi jää vajaaksi konsertin takia. Kuinka nuo valittajat nyt jaksaa seuraavan päivän?? Täytyy sanoa että pienet elämät teillä kitisijöillä hah hah :)

7.8.2009 09:54 | margariini

Voi


Voi että aikuiset ihmiset pääsivät nukkumaan vasta 23:45. Kyllä on kamalaa.

7.8.2009 09:55 | Nunnu

Westendiläiselle


Klo 23:45 hiljeni! Joten eihän se nyt KOKO YÖTÄ kestänyt, eihän?

7.8.2009 09:57 | Ray of Light

ööö..


Keikka loppui noin 23:40, joten tuskin nyt ihan uneton on voinut olla... no kukin tyylillään.

7.8.2009 09:58 | skoba

Hellanduudel


Miten joku voi olla noin pikkusieluinen että valittaa kun kerran sukupolvessa kuuluu musiikkia/meteliä illalla. Eikös se konsertti loppunut jo keskiyöllä eli todella aikaisin, normityöläisellä jäi vielä vähintään 6 tuntia uniaikaa, kuka sen pitempää yleensä nukkuukaan? Tietty vuorotyöläisiä saattaa vähän potuttaa, mutta hei oikeasti, tämä tuskin toistuu teidän elinaikananne..

7.8.2009 09:58 | hammurabinlaki

eipä yllätä


Liekkö valtaosa valituksista Tapiolan alueelta? Siellä kun tuntuu olevan varsin pikkusieluista väkeä. Josko muuttasitte maalle niin voisitte sitten valittaa käen kukkumisesta ja pikkulintujen liian äänekkäästä laulusta öiseen aikaan

7.8.2009 09:59 | mikä melu?

Jaaha


Taas on ihmiset saavat aiheen valittaa jostakin. Onhan se toki ikävää jos ei nukutuksi saa mutta onhan sitä keksitty korvatulpat!!
Ja tosissaan tapahtuma oli pohjoismaiden suurin ulkoilmatapahtuma ja kyseessä kuitenkin Madonna. Ehkä se oli espoolaisten kateutta kun konsertti pidettiin helsingissä...Aina ei voi voittaa.

7.8.2009 10:00 | Laru

Jep jep


Ei tainnut tulla konsertti kellekkään yllätyksenä.
Eikös siellä Espoossa sitä liikennemelua ole joka päivä, joten luulisi että olette meluun tottuneet. Jos ette kestä, niin rakentakaa oma "Espoon" muurinne kaupungin ympäri, kuin Berliinissä konsanaan.

7.8.2009 10:03 | Mike

huh huh


asutaan itse ihan vieressä ja vaikka konsertti kestikin myöhään niin tilaisuus oli kuitenkin ainutlaatuinen. Itse en Madonnan musiikista välitä, mutta ei todellakaan haitannut konsertti eikä ihmispaljous Ruoholahdessa

7.8.2009 10:13 | jonas

hahah vaan


Kyllä teillä ihanassa espoossa on ihan omat narkit kuka stadilainen sinne landelle jaksaa vaivautua

7.8.2009 10:14 | terveisiä Espoosta

Minä taas valitan sitä


että musiikki ei kuulunut Ison Omenan viereen vaikka kuinka yritin kuulla. Kyllä taas hävettää olla suomalainen kun tästäkin asiasta joku KEHTAA valittaa. PARI TUNTIA kestää konsertti ja miten on todellistakaan että siitäkin urputetaan. Katsokaa peiliin valittajat siinä sitä valitusta vasta piisaakin..

7.8.2009 10:15 | sf

sf


Maalaiset eivät ole tottuneet musiikkiin.

7.8.2009 10:21 | ___

Konsertti oli loistojuttu!


Miten joku kehtaa valittaa musiikkimetelistä, joka loppui selkeästi ennen puoltayötä? Suurin osa valittajista näyttää olevan Espoosta. Ihme kyllä, en bongannut yhtään ruoholahtelaisen tai jätkäsaarelaisen vastalausetta tästä keskustelusta, vaikka ko. alueilla meteli oli varmasti ihan eri luokkaa kuin Espooseen vienosti kantautuva. Lisäksi Ruoholahdessa ja Jätkäsaaressa konsertin jälkeen oli jonkin verran meteliä, kun kesti, että porukka pääsee alueelta pois, mutta eipä kukaan siitä valita, vaikka tuolla meteli kesti paljon pidempään kuin Espoossa.

Vaikka itse asun Ruoholahdessa enkä ole mikään melun ystävä, tämä tapahtuma oli todella positiivinen juttu.

Monen kilometrin päästä alueesta asuvien espoolaisten kannattaa pitää leipäluukkunsa kiinni, kun kukaan konserttipaikan välittömässä läheisyydessäkään asuva ei narise "häiritsevästä melusta".

7.8.2009 10:26 | Voi näitä hienopersestädiläisiä

Städiläinen itkee


Suurin osa nykyisistä Hälsingiläisistä on maalaisia, pitää olla jonkin sortin urpo jos ei sitäkään asiaa tiedä! Espoosta ajaa Hälsinkiin n. 10-15 minuutissa paikasta riippuen joten siltä kantilta katsottuna Hälsinkikin on maaseutua.

7.8.2009 10:32 | Tamfest

Asennekasvatus pielessä


sf, niinpä. Helsingissä asuvista yli puolet on syntynyt muualla. Mitä se tarkoittaa.

7.8.2009 10:34 | oooo

Niin


Helsinkiläiset nyt vaan on sellaisia, pitävät itseään maailman napoina

7.8.2009 10:35 | täti, 47-v

Madonna rules


Kyllä suurin osa espoolaisista oli eilen Helsingissä Madonnan konsertissa, niin tyhjää täällä Espoossa oli. Meillekin kuului musiikki meren yli terassille, ja yritin tunnistaa biisit, mutta harmittavasti musiikki tuli hieman liian hiljaa...Madonna on the Queen !

7.8.2009 10:40 | helpotus

Onneksi oli viimeinen


Eipä tarvitse toista kertaa kuunnella roskamusiikkia täällä paremman väen espoossa, kun helsinki rakentaa sen slummin pultsareille ja muille helsinkiläisluusereille jätkäsaareen.

7.8.2009 10:42 | Paluumuuttaja

Muuttakaa korpeen, jos häiritsee !


Jos Madonnat ja muu kaupunkien melu häiritsee, muuttakaa tänne maalle ! Nykyajan komeilla autoilla ajelette mukavasti täältä maaltakin duunissa. MUTTA: teidän takianne meillä täällä Hämeenkyrön Osarassakin joudutaan joka ainoa viikonloppu kaki kertaa (pe,su)loputtomiin autojonoihin ja kuuntelemaan sitä valtatie-3:n kohinaa, suhinaa, jyrinää ja jyrräystä, kun kaupunkilaiset ajavat maalle. Metsän takana 300 m:n päässä kulkee autoja 10,000 kpl/vrk (vt-3.). Yksi syy nykyiselle melulle ja "suhinalle" ovat leveät matalaprofiilikiekot autoissanne. Lisäksi joka ainoa arki-ilta klo 21 alkaen jyrisevät pitkät etelästä pohjoiseen ja päinvastoin ajavat pitkät täysperävaunurekkojen kolonnat, ei paljon huvita grillailla omassa pihassa, vaikka mielestäni rauhaan maalle takaisin palasin. Näillä rekoillahan ne ruuat Teille sinne tuodaan :)
Kun en ole 15-v.aikana tähän tottunut, olenkin ajatellut muuttaa tuonne Hämeenkyrön Vesajärven tai Suodendenniemen korpiin, että kuulusi edes kärpäsen pörinän. Madonnan konsertti kesti vain pari tuntia, olis muka liikaa ? Katsokaa peiliin !

7.8.2009 10:51 | Aina jotain + ja -

Merta pitkin kuului tosi hyvin


Kivenlahdessa ja soukassa kuului musiikki tosi hyvin yöllä. Minua ei haitannut. Nautin konsertista omalla takapihallani Laurinlahdessa. Naapurin vanha rouva ei tosin saanut nukuttua. Kävin alkuillasta myös Soukassa kaveria moikkaamassa ja sieltä näki jopa lavalle asti kun korkeassa asuu. Kuuntelin Madonnan laulua koko matkan kotiin ja sit jäinkin takapihalle nauttimaan. Jopa Kirkkonummen saaristossa on kuulunut niin musiikki kuin laulukin.
Onneksi en hankkinut konserttilippua.
Kun konsertti alkoi meilläkin kesti muutama minuutti tajuta että tosiaan konsertti kuului Espooseen asti. Kun ensin kuului vaan bassot talojen välissä..
Ääni kantautuu merta pitkin todella kauas ja koska arvon rouvalla on ISOT äänilaitteet melukin on melkoista.

Espoolaiset varmaankin muistaa Kivenlahti Rock festivaalin. Silloinkin musiikki kuului, paljon pienemmist laitteista, ainaskin Suvisaaristoon ja muille alueille.

Aina musiikki peuhaa lujaa kun on konsertti ja tällä kertaa nyt meren äärellä noin iso konsertti ei ehkä tulevaisuudessa kannata.
Konsertti kannattaa pitää metsäisellä alueella niin melu ei kantaudu niin pitkälle häiritsemään herkkäkuuloisempia.

7.8.2009 10:55 | Lupu

O tempora


Kunpa rönsyliljani olisi yhtä elivoimainen kuin tämä keskustelu!

Oleellista lisätietoa: Espoossa asuu myös liuta vuorotyöläisiä. Ja itse en ainakaan haluaisi että esimerkiksi lääketehtaan työntekijät olisivat kovin univelkaisina töissä. Hieman voisi osoittaa ymmärrystä niille joiden olisi tarvinnut nukkua tuona aikana.

7.8.2009 10:57 | Ounastelija

Outoa suunnittelua...


Itsehän en ollut konserttia kuuntelemassa, enkä asiasta juurikaan tiedä... Ihmettelen kuitenkin, että miksi äänentoisto oli suunnattu Espoon suuntaan. Olisihan sen voinut suunnata merelle tai vaikka Helsinkiin. Ihan turhaa ihmisten kiusaamista, kun asian olisi voinut ratkaista varsin yksinkertaisesti...

7.8.2009 11:00 | rikkaat ja koppavat

spedet


meluaminen kielletty 23 jälkeen? ei ole, jos on poliiisin myöntämä huvilupa, festarilupa jnejne. noita kaavakkeita on ihan laitoksella, olen itse nähnyt ja lukenut. luuletko ettei ne muka ollut lupaa järjestäneet :D

7.8.2009 11:02 | eistä

espoon homot


menkääs nyt vaikka sinne saaristoon lirkuttelee poikain kesken niitä uffafffaa-lauluja ja paijatkaa toisianne,muuhun t

7.8.2009 11:07 | Sartsa

Ei ole totta


Häpeän olla espoolainen. Yksi ilta, muutama tunti?? Sama kuin lasten leikit kiellettäisiin kerrostalojen pihoilla. Pennuthan mekastaa!

7.8.2009 11:09 | Don perigato


Merta pitkin ääni kantautui pitkälle, onneksi en ollut meren ääressä niin ei tarvinnut kuunnella tuon yliarvostetun lampaan määyntää :p

7.8.2009 11:13 | Anonyymi

Ihmeellistä Helsinki VS Espoo kilpailua


Itse ihmettelen tätä lukiessa kuinka paljon ihmiset ovat "muuta maalle senkin lande musiikinvihaajajuntti" -mentaliteetilla liikenteessä. Luulisi että keikkajärjestäjä olisi tietänyt että kun musiikin osoittaa merelle päin, se meri myös kantaa sen huomattavia matkoja. Perus akustiikkaa eikä sen pitäisi tulla kenellekkään yllätyksenä. Poliisille olisin itsekin huomauttanut jotta he olisivat voineet ohjeistaa keikkajärjestäjää (Live Nationia) hoitamaan homma paremmin ensi kerralla. Lisäksi, minkälainen napina ja valitus täällä olisi jos esiintyjä olisikin ollut "perheystävällisen" Madonnan sijasta Metallica tai vastaava hevijyrä..

7.8.2009 11:15 | pe....e

menkää takas lappiin


voivoi muutamat ei saanut nukuttua espoossa kun lähes satatuhatta kuunteli musiikkia.
itsekkäitä pikkusieluja, koittakaa avartaa maailmaanne neljänseinän ulkopuolelle
ja ripaus suvaitsevaisuutta ei tekis pahaa.

7.8.2009 11:20 | stadilainen

melua espoossa


on se tietysti niin kun maalla kuuluu jotain ääntä se on heti melua, en vain ymmärrä miten espoolaiset pitävät itseään kaupunkilaisina, koska kaupungin keskusta on helsingin niemellä

7.8.2009 11:21 | ReRe

Älkää tulko sitten Helsinkiin meluamaan


Jaa, joku raukka Espoolainen ei saanut mentyä tuuttumaan klo 23.40, voi hirveetä. Kyllä nyt tuli traumoja pikku-sieluun!

Voisitteko sitten samantein pysyä siellä Espoossanne autoinne ja prätkinenne, koska moiset mölypesät sieltä landelta tullessaan Stadiin häiritsevät JOKA yö minun untani!!

7.8.2009 11:23 | Jallu

Outoa TADE


Asun Kilossa ja musiikki kuului kyllä ainakin meidän partsille,Tosin sanoista ei saanut selvää.

7.8.2009 11:25 | Joppe

Hävetkää


Vali, vali, vali. ei hyvää päivää!

On se kumma mistä tämä kansa saa energiansa ainaiseen "narinaan" ja valittamiseen! Muuttaisivat "korpeen" jos kaupungissa melu häiritsee.

Suomalaisen tuntee ulkomaillakin kaukaa. Nyrpeä ilme jo lentokentällä kun suomalainen turisti saapuu ulkomaille. Heti ollaan valmiita valittamaan milloin mistäkin.

On huonosti rakennettu talot jos parin tunnin meteli häiritsee heikkohermoisia kun ikkunat ovat kiinni.

Ja vuorotyöläiset. Oli vuorotyö tai vanhus, ei se poppi koko yötä soinut (valitettavasti.

Mitä sitten jos yhtenä päivänä väsyttää. Relatkaa vähän:)

Suomen kesä on niin lyhyt, että luulisi, että Suomalaiset voisivat nauttia elämästä, kultturista, ja myöskin viihteestä.

Kyllä sitä räntää ja loskaa kohta tulee ja ulkoilmakonsertit on taas ohi.

Onneksi linnutkin muuttavat kohta etelään niin ei häiritse lintujen sirkutus. Onneksi poikasetkin jo kasvaneet niin eivät pesintäpuuhissa pidä meteliä kaupungissa...

7.8.2009 11:32 | Mä

Espoossa saa vain juopot häiritä


Miksei kukaan valita Espoon kaupungintalon edessä olevan puiston jokapäiväisistä/öisistä juomaseurueiden mölinöistä? Ja on niitä juomarinkejä muuallakin Espoossa, mutta ilmeisesti ne kuuluvat espoolaiseen elämänmenoon. Madonna siis häiritsee ainoalla konsertillaan mutta kännikalat ei lainkaan?
Että tällaista täällä espoossa.

7.8.2009 11:34 | esa

Ihan oikein.


On se jännä kun kaikkia suomalaisa ei tuo Madonna kiinnosta. Olisin itsekkin valittanu vaikka tämä valitus ei ehkä kuitenkaa auta mitään.
Menipä pieni maa taas sekasin yhdestä jenkki artistista

7.8.2009 11:45 | LK

Joillekin jumala


Outoa, miten jotkut suomalaiset - aika monetkin - suhtautuvat Madonnaan kuin jumalanäitinä, täysi pyhimys, josta kaikkien on pakko tykätä. Empatian kyky sen sijaan on monelta jäänyt 14-vuotiaan tasolle. 15-vuotiaanahan se vasta kehittyy, kelle kehittyy.

7.8.2009 11:47 | monni

oma napa


"
ja mitä olisivat poliisit asialle tehneet? Käynyt vetämässä Madonnan kajareista piuhat irti, jotta joku espoolainen saisi viettää kesäiltaa hiljaisuudessa vai?! Kyllä on ihmisellä helppo elämä, jos tuo on suurin ongelma!"

Suomalainen ongelma on se, että ihmisille ei vaikuta mikään muu kuin oma napa. Vaikka olisi seuraavana päivänä työpäivä.

Vaikka varsin hyvin tiesivät etteivät voi asialle tehdä mitään, niin kunhan piti vain kitistä ja valittaa periaatteen takia

7.8.2009 11:47 | puolustelija

meteliä


puolustukseksi valittajille, itsekkin kuulin konsertista espooseen pelkän basson kun yritin nukkua. en osannut yhdistää sitä konserttiin. olin aivan varma että joku naapuri luukuttaa teknoa täysillä. teki mieli mennä vetämään naapureita kuonoon. ei varmastikkaan ois tullu niin paljoa melu valituksia jos ihmiset espoossa olisi tiennyt metelin alkuperän!

7.8.2009 11:47 | Umta palloon

Hehheh


Matinkylään kuului, mutta mitä sitten. Nämä valittajat kyttäävät varmaan muutenkin kaiken maailman ääniä, että pääsevät valittamaan ja sitä kautta saavat vähän huomiota omaan kälyiseen elämäänsä. Hyvin nukutti ja ei kyrsinyt lainkaan.

7.8.2009 11:52 | Keikkajärjestäjä

Pieni korjaus


"meluaminen kielletty 23 jälkeen? ei ole, jos on poliiisin myöntämä huvilupa, festarilupa jnejne. noita kaavakkeita on ihan laitoksella, olen itse nähnyt ja lukenut. luuletko ettei ne muka ollut lupaa järjestäneet :D"

Ihan tiedoksi vaan: Jos tilaisuus järjestetään asutuksen lähistöllä loppuu musiikinsoitto lähes poikkeuksetta 23.00. Tämä siis jos melun katsotaan kantautuvan lähistölle (esim kattamaton esiintymispaikka, kova äänenvoimakkuus) Poikkeuksia tällaiseen on erittäin vaikea saada ilman painavia syitä. Kyllä kaikkea saa pyytää mutta se mihin poliisi antaa luvan on eri asia.

7.8.2009 11:54 | suomalainen -ja ei niin ylpeä siitä

Kuivaa porkkanaraastetta


Vaikka harmittaisikin niin kuka oikeasti tarttuu luuriin valittamaan pienen ihmisen kotihäirinnästä. Varmasti on ollut tiedossa että kysymys on vain muutamasta tunnista.

Toisaalta ei uutinen , koska työssäni käsittelen valtakunnallisella tasolla kodinkonealan reklamaatioita. Eurooppalaisten kollegojeni tilastojen mukaan puolet näistäkin reklamaatioista jäisi heidän maassaan tekemättä. Ei tähän liity mutta kuitenkin osoittaa että jotenkin pumpuliamerikkalais suuntaiseksi on maamme muuttumassa. Sit kuitenkin liputetaan monikansalaisuuden ja kulttuurin rikastamisen puolesta..

Ulkomailla yöelämä alkaa vasta 0.00 jälkeen!! Maalla on tilaa jos haluaa hiljaisuutta. Ainiin.. siellähän kukot kiekuu ja linnut lailaa joten eipä sekään taida ratkaista tätä ongelmaa..

7.8.2009 11:58 | MM


Eiko sopiva kompromissi olisi että Madonnat ja Britnit aloittaisivat konserttinsa klo 1800, niin meluhaitat loppuisivat jo ennen yhdeksää.

Jotensakkin tuntuu aika typerältä väitteet että puoleenyöhön pitäisi jonkun valvoa ja kestää ympäristön meluhaitat. Tuliko mieleen että esim leipomot leipoo teidän aamupullat klo 2:00 alkaen. Meinaatte että runsana kahden tunnin yöunilla pitäisi heidän selvitä? Ja auta armias jos ei aamupullaa sittne olekkaan valmiina...

7.8.2009 12:02 | silakka

Herätys!


Kuulu se tänne Hirsalaankin ja pakko sanoa että hienoa oli!
Jos nyt tänne takapajulaan järjestetään kerran kesään kunnon keikkoja niin turha siitä itkeä..

7.8.2009 12:09 | Maansa myynyt

voi herranlettas


Olisi itse varmaan pitänyt soittaa poliisille, kun se musiikki EI kuulunut meille kotiin.

7.8.2009 12:20 | Menossa mukana


En myö kehtaisi valittaa moisesta! Ja kuului se etäisesti tänne Tuomarilaan saakka. Oli ihan kiva fiilis, vaikkei muuta kuullut kuin basson:)

7.8.2009 12:21 | ympäristöihminen

Mitä väliä nyt jonkun ihmisen yöunilla?


Eipä itseäni juuri häirinnyt enkä nyt jaksa kovin pahoillani olla jos joku yksittäinen herkkäuninen on hieman häiriytynyt. Nukkukoon ensi yönä sitten. Sen sijaan ympäristön kannalta tällaiset voivat olla hyvin haitallisia. Linnut, kalat ja nisäkkäät eivät ymmärrä Madonnan päälle ja yllättävä stressitekijä voi olla kohtalokas.

7.8.2009 12:28 | -StG-

Ei hyvää päivää


Pitäsköhän sittenkin muuttaa Helsinkiin tai vaikka Vantaalle. Yhden kerran vuodessa kuuluu melskettä niin aletaan itkeä ettei saa nukuttua. Miten te elätte kaupungissa?
...Pitäisi saada Manowar vetämään muutaman tunnin konsertti samaan paikkaan. Ihan vaan kostoksi ruikuttajille.

7.8.2009 12:31 | Itkuvirsi

Naurettavaa


Ihan luonnollista, että Espoossa esim. vanhukset epätietoisina konsertista häitiintyvät ja valittavat. Miten voi muutamasta valituksesta syntyä tällainen viestiketju? Ja vielä tyyliin " No, ne espoolaiset..." Totta se on, valittaa osaamme, jos ei muusta niin toistemme valituksista. Ärsyttää sen verran, piti itsekin ruveta tähän valittamaan. Säälittävää.

7.8.2009 12:32 | JJ

Kivenlahteen asti


On mahtanut kuulua kovaa lähialueilla, saatikka konserttialueella, sillä bassot kuuluivat Kivanlahteen asti, eli periaatteessa myös Kirkkonummen puolelle. Itseäni ei häirinnyt, mutta en ollut uskoa, ettei se tule jostain naapurista, vaan Madonnan keikalta...

7.8.2009 12:38 | Moneyman

Niin!


Monet espoolaiset katsokaas käyvät töissä! Täällä päin on yleistä että monet ihmiset heräävät aamulla aikaisin tienaamaan RAHAA! Pitää olla täysissä voimissa kun tehdään RAHAA! Ei silloin ehdi eikä jaksa mitää musiikkia kuunnella yömyöhään, saati sitten itse lähteä remuamaan..Ensi kerralla konsertti vähän kauemmaksi ettei kuulu meteli Espooseen!

7.8.2009 12:40 | Häirtsevä melu


Melun pitäisi loppua klo.23 jälkeen. Oli esiintymässä ihan ketä tahansa. Näistä keskusteluista huomaa minkälainen sivistystaso joiltakin löytyy.. hyhhyh

7.8.2009 12:42 | Mies Oulusta

Ei kuulunut


Mul oli partsin ovi etelänsuuntaan kokoillan auki , ei kuulunut ?

7.8.2009 12:43 | Sepe

Melu


Enemmän häiritsee espoolaisten autot kun ne jyräävät Helsinkiin.
Joka autossa yksi itseään täynnä oleva pikku espoolainen.
Ja se tapahtuu joka päivä.

7.8.2009 12:44 | Mikä teitä vaivaa?

Kaupungissa yleensä on melua


Konserttimelu kiusaa, rengasmelu kiusaa, lentomelu kiusaa... Harkitkaa muuttoa maalle pliis.

7.8.2009 12:46 | Hiljaisuutta arvostava

Musiikki


kokonaisuudeessaan ja tuollainen älytön elämän eläminen jokun yhtä tyhjäpäisyyden kautta ei ole muuta kuin oman elämän tyhjyyden paikkaamista. Jos aivoissa ei mikään liiku, niin sitten kuunnellaan musiikkia; niin se on. En myöskään mitenkään ymmärrä miksi muita ihmisiä pitää terrorisoida muusiikilla ja häiriöllä.

Sanotahaan sitä ettei miljoona kärpästä voi olla väärässä eli paska on hyvää.

7.8.2009 12:52 | Päivystävä dosentti

Syy, miksi kuului Kivenlahteen asti


Kyseessä on ollut aivan tuttu heijastusilmiö. Jätkäsaareen lava ja äänentoisto oli suunnattu länteen eli Espooseen päin. Ääniaallot ovat heijastuneet hieman ylempänä ilmakehässä takaisin maahan päin. Eli todennäköisesti Westendin ja Haukilahden kohdalla on ollut paljon hiljaisempaa kuin Kivenlahdessa.

Ääniaallot ovat heijastuneet ilmakehästä samalla tavalla kuin vaikkapa biljardipallo kimpoaa pöydän reunasta.

7.8.2009 13:02 | hmm

ei hyvää päivää..


nyt vähän ryhtiä espooseenkin.

7.8.2009 13:03 | One life, live it!

heh heh!


Aina sitä porukassa on valittajia! Mikään ei ole ikinä hyvin. Jos kerran melua kuuluu kerran jätkänsaaresta niin voihan sitä laittaa korvatulpat ja mennä nukkumaan.

7.8.2009 13:04 | Ei muuten häirinnyt yhtään!

Perus Suomalaista....


Miksi en taas yllättynyt yhtään että kukkahattutädit on taas päässyt vauhtiin!? On se mukavaa kun meillä täällä kerran 10 vuodessa järjestetään iso keikka ja kaikki saa jotain. Toiset hyvää musiikkia ja hienon shown, ja toiset tekemistä niihin niin tylsiin iltoihin! Pääsee soittamaan oikeen komisaariolle asti! Tämä on niiiiin perus Suomalaista kun olla ja voi! Suomella on isot huolet....

7.8.2009 13:20 | Hell Awaits


Jos joku Slayer vetäisi nupit kaakossa, niin kaikki itkisivät. Mutta auta armias jos Madonna soittaa, niin kaikkien pitää digata siitä paskasta.

7.8.2009 13:23 | Korvatulpat kunniaan!! :)

Espoolaisten eka kerta


Espooseen taisi ensimmäistä kertaa kuulua jonkin konsertin melu. Nyt kaikki ovat järkyttyneitä. Kaikki mahdolliset konsertit mitä esim. stadionilla järjestetään (joita on pari kertynyt) on kuulunut jytkeenä meille kotiin asun haagassa. Joten oletan että pari muutakin on minun lisäkseni sen kuullut. Enkä ole jaksanut välittää, olen laittanut korvatulpat korviin ja mennyt nukkumaan jos en ole jaksanut "ilmaiskonserttia" kuunnella! Aina noita nalkuttajia löytyy...

7.8.2009 13:29 | Jani

Kolmen vartin takia meni sitten koko yö pilalle?


Jep, kolme varttia lipsuttiin 23:00 rajasta. Onneksi tuollaisen univajeen ei pitäisi hetkauttaa kenenkään työtehoa puoleen tai toiseen. Tänne Lauttasaaren länsirannalle ei pahemmin kuulunut vaikka ikkunatkin olivat auki. Valitettavan huonot unenlahjat joillain. Miten he saavat nukuttua jos naapuri käy vessassa tai herää aikaisemmin töihin ja käy vaikka suihkussa. Vaikea uskoa, että eilinen pihinä ketään häiritsisi. Mutta kaipa sitten häiritsi.

7.8.2009 13:35 | Stadissakin

Osataan sitä


Stadissako muka käyttäydyttiin paremmin!?
http://www.mtv3.fi/viihde/uutiset/musiikki.shtml/928308?madonna

Että oikein vettä päälle! Tyylikästä!

7.8.2009 13:54 | riippuu missä asuu

siellä ja täällä


Eiko sopiva kompromissi olisi aloittaisivat klo 1800, niin meluhaitat loppuisivat jo ennen yhdeksää.

Jotensakkin tuntuu aika typerältä väitteet että puoleenyöhön pitäisi jonkun valvoa ja kestää ympäristön meluhaitat. Meinaatte että runsana kahden tunnin yöunilla pitäisi selvitä?

itse entisenä vuorotyöläisenä ja hesassa asujana voin kertoa että monta kertaa teki mieli pamauttaa keikalle tai matsiin tulleita puupäitä jotka ajoivat autonsa pitkin poikin pihaamme, ruikkuvat nurkkiin ja puhaltelivat pilleihin mennen tullen että siinä sitten vaan iloitsemaan messiin vai? ei väliä oliko tulpat tai ei jos sata määriin jengiä hyppii ikkunan alla ja jää mestoille autojensa luo keikan / matsin jälkeen. siitä sitten vaativiin hommiin ja toivomaan että väsymys ei aiheuta vaaratilanteita.

helppo se on tulla toisten nurkille kiljumaan kurkkusuorana ja ajaa auto rapusille ja tyhjentää rakkoa oven pieleen mutta samat ihmiset olisivat luurit kuumana jos sama tehtäisiin heidän pihassaan - mutta kun ei olla omilla nurkilla niin mitäs täällä nipotetaan on se linja

7.8.2009 14:10 | Itä-Suomi

Todella noloa stadilaiset!


Kyllä nämä nykystadilaiset (ylpistyneet maalaisjuntit) on niin itseään täynnä, että naurattaa. Vai onko se sittenkin kateutta..vaikuttaa vahvasti siltä. Miksi espoolaiset eivät ole aina teitä runttaamassa joka välissä, koska ei ole syytä olla katkera siihen suuntaan?

7.8.2009 14:11 | ZX

Ai jai!


Miten voi olla että mahtavia statilaisiakin tai mitä lie savolaisia häiritsi konsertti tai sen lieveilmiöt?! Ei voi olla totta! Ja espoolaisia taas syytellään! Oi jooi! Kylläpäs on nyt teillä hermot kireällä kun vettä pitää heittää konserttiyleisön päälle..koittakaa relata!

7.8.2009 15:03 | Kartta käteen

Espooko kaukana


"Espoosta ajaa Hälsinkiin n. 10-15 minuutissa paikasta riippuen joten siltä kantilta katsottuna Hälsinkikin on maaseutua."

Viimeksi, kun katsoin karttaa, oli Helsingillä ja Espoolla yhteinen raja. Matka-aika taitaa olla siis luokkaa alle sekunti. No, paikasta riippuen tietenkin voi kestää kauemminkin, vaikkapa Sipoon rajalta kestänee vartinkin verran?

7.8.2009 15:36 | Norsula

Kivenlahteen


Kuuluihan se tosiaan tänne Kivenlahteen asti. Ei ärsyttänyt, mutta ihmettelin kyllä, että voiko se oikeasti tulla Madonnan konsertista asti. Ilman laajaa uutisointia olisin luullu, että jyrinä tulee lähikapakasta :P

7.8.2009 15:42 | riippuu missä asuu

siellä ja täällä


Jätkäsaaresta purkautuneisiin Madonna-faneihin ärsyyntyneet ruoholahtelaiset kaatoivat vettä ohikulkijoiden niskaan. Kovaa ääntä pitäneet fanit saivat puolen yön jälkeen kylmän vesisuihkun Laivapojankadulla sijainneesta asunnosta. Neljännestä kerroksesta heitettiin ihmisten niskaan kaksi ämpärillistä vettä.

Jotensakkin ymmärrän tätä reagointia - näin ei vaan viitsinyt joka keikan ja matsin jälkeen tehdä stadikan ja jäähallin mölyapinoille - herkemmät alkaisivat vielä itkeä kun vettä tulee niskaan - helpompaa oli muuttaa maalle ja vaihtaa työtä :)

sitä oli jo unohtanut mitä se parivuotta sitten oli - valvoa joka ainut matsi ja keikka

7.8.2009 16:38 | Edvin Von Güggelsberger

Just


Joo. Tottahan tuo on että kuului pitkälle. Olariin asti kuulu oikeestaan tämmösenä kuminana. Ei aluksi käsittänyt, että se tulee Jätkäsaaresta asti, mutta sitten yhtäkkiä pystyikin tunnistamaan 4 minutesin sanat. Ei siinä mitään itse tykkään musiikista ja olin vain iloinen - kuulin melkeen madonnaa ilman että maksoin. Mutta musiikki jakaa mielipiteitä niinkuin pitääkin. Toiset tykkää kuunnella klassista päivät pitkät siedettävillä volyymeillä ja toiset taas vaurioittaa kuuloaan pop- tai rock-konserteissa. Eriävät mielipiteet on tärkeitä, mutta vähän turhaa alkaa marista että " ne espoolaiset ei osaa sitten mistään olla valittamatta". Ja aikasempi kirjoittaja puhui "itseään täynnä olevista espoolaisista". Siinä taitaa kirjoittaja olla aika ruudintekijä helsinkiläinen.

Kuitenkin varmasti oli hieno tapahtuma ja toivoisin itse olleeni paikalla. Kuitenkin tämmönen kamala yleistäminen on suoraan sanottuna perseestä.

7.8.2009 16:42 | Patrick

Eikö ole parempaa tekemistä kun valittaa?


Jos meinaa, että Helsinkiä ja Suomea pidetään kehittyneenä, kulttuurikaupunkina ja -maana, niin yksi konsertti, josta syntyy hieman melua klo 23.45 asti, on ihmisten voitava sietää. Soittamatta poliisille, valittamalla palstoilla jne. On tosin ikävä kyllä tämä ihmistyyppi, jotka valittavat kaikesta mahdollisesta. Lähinnä siksi, että heillä ei ole omaa elämää. Nämä ns, naapurinvahtaajat, voisivat muuttaa sitten jonnekin muualle ja perustaa vaikka oman kaupungin missä vahdata vapaasti toisiaan.

7.8.2009 19:09 | Pekka-Eric

Ärveetä skeidaa


Ymmärrän täysin valitukset. Ei tuollaista järkyttävää skeidaa kukaan tervejärkinen halua kuunnella keskellä yötä.

7.8.2009 19:23 | Vee

Vettä niskaan


Olen aika varma siitä, että vettä niskaan heittäneitä Jätkäsaaressa/Ruoholahdessa asuvia ärsytti paljon enemmän se känniporukan melu kuin itse konsertti. Konserttialueella oli yllättävän rauhallista ja porukka oli aika selvinpäin, pahimmat mölyapinat olivatkin konserttialueen ulkopuolella nauttimassa ilmaisesta musiikista ja valitettavan moni myös sotkemassa paikkoja. Pahin sotku oli kaduilla eikä keikka-alueella. Ihan oikein, jos joku känniääliö saa vettä niskaan.

7.8.2009 20:38 | Ilimanki on toimee tultu!

On se vaan niin


että p****** kun tullaan tänne mölyämään keskellä viikkoa kun kunnon veronmaksajat yrittävät nukkua. Vähän väliä on joku mökäkonsertti jätkäsaaressa joka haittaa koko espoota!

7.8.2009 22:07 | pera

tiri tiri


ja vali vali, kermape*seet taas kitisee turhaan. menisvät oikeisiin töihin ni oppisvat olemaan.

7.8.2009 23:19 | mariner

musa kuului


jopa inkoon saaristoon asti!

8.8.2009 16:59 | teme

kyllä on pumpulissa kasvanut


takaisin sinne maalle jos et siedä melua kaupungissa on aina melu

9.8.2009 08:11 | Joka päivä stadista Espooseen töihi

maalaiset


tietty kun maalla asuu, haluaa rauhaa.

10.8.2009 18:20 | kaikenlaisia viheltäjiä sitä onkin.

Espoolaiset


Joko näille espoolaisille on järjestetty kriisiapua tähän kauheeseen traumaaan?

Kirjoita kommentti:
Otsikko
Kommentti
Nimi
Pelottaako julkisissa?
Aikaa jäljellä
Kuohuuko teinin kotona?
Aikaa jäljellä
Voit kommentoida tekeillä olevia juttuja, kunnes niiden deadline umpeutuu. Juttuja julkaistaan Vartissa ja Metrossa.