Toimitus Mediatiedot Jakelutiedot Yhteystiedot Käyttöehdot
20.3.2009 06:29 päivitetty: 20.3. 14:22
Pahoinpitely
Vastaanottajan sähköpostiosoite (erota useat osoitteet pilkulla):
Lähettäjän nimi:
Lähettäjän sähköpostiosoite:
Viesti vastaanottajalle:

Huumekauppias pahoinpiteli metromatkustajaa

Huumeiden ostosta kieltäytynyttä miestä pahoinpideltiin metrovaunussa viime viikon torstaina Itäkeskuksen ja Siilitien metroasemien välillä noin kello 21.30.

Mies lähestyi vuonna 1969 syntynyttä miestä ja tarjosi tälle huumeita. Mies kuitenkin kieltäytyi ostamasta, minkä jälkeen huumeita kaupannut löi miestä kaksi kertaa nyrkillä kasvoihin.

Pahoinpitelijä poistui metrosta Siilitien asemalla.

Lääkäri tutki pahoinpitelyn uhrin. Miehellä todettiin lievä aivotärähdys.

Pahoinpitelystä ja huumeiden myynnistä epäilty mies on noin 30-vuotias ja 170 senttimetriä pitkä tummaihoinen mies, joka oli pukeutunut kirkkaanpunaiseen pipoon ja beigeen takkiin.

Poliisi kaipaa vihjeitä pahoinpitelijästä numeroon 071 877 4002.

Vartti.fi
Lukijoiden kommentit » 142 viestiä
20.3.2009 06:51 | MultiKulti

Olen niin onnellinen

Ihanan rikas kulttuuri!

20.3.2009 07:31 | Heikki

Hurraa!

Viimein Helsingin metro on rikastunut oikein kunnolla! Nyt ei tarvitse enää suomalaisen hävetä.

20.3.2009 07:41 | Syksy

Herätkää päättäjät jo

Ihanaa tämä kukkahattutätien ja muiden hölmöjen halajama monikulttuurisuus!! Tässä taas nähdään tätä kulttuurien välistä kanssakäymistä parhaimmmillaan...

20.3.2009 07:41 | Bussikuski

Kulttuuri

Tämä on sitä kuuluisaa monikulttuurista moniosaamista.

20.3.2009 07:43 | Näin on
On kivaa asua näin kultturellissa kaupungissa. Jos et osta huumeita, saat turpaasi!

Mitä tekivät ne muut vaunussa olleet.

Ihanaa, Helsinki, Ihanaa!


Message was edited by: admin

20.3.2009 07:48 | Metro-Tyttö

Huumaavaa, hurmaavaa!

Tätä haettin, ja tätä myös saatiin.
Metromatkustaja taas sai, mitä ei tilannut.

20.3.2009 07:53 | Nipo

Kiitos

Kiitos Vartin toimittajille, ettette jättäneet rikollisen oleellista tuntomerkkiä jutussa mainitsematta, olkoonkin että sen mainitsemisesta eivät tietyt suomalaiset mediapoliittiset valtatahot pidä ollenkaan!

20.3.2009 08:00 | Diileri

onko näin?

Tämäkö sitä työperäistä maahanmuuttoa jonka perään huudellaan hallituksessakin?

20.3.2009 08:07 | Kohta böndenä

Rikkautta

Helsinki ei näköjään halua veronmaksajia, no ei se mitään, en minäkään enää halua asua Helsingissä.

20.3.2009 08:07 | "Turvallinen metro"

Ei ole totta?

Tuo väite on puppua. Ei kukaan muu kauin suomalainen lyö. Ettei vaan olisi miestoimittaja joka jutun on kirjoittanut? Naistoimittaja olisi nähnyt asian toisin: olisi haastatellut ulkomaalaisyhdistyksen puheenjohtajia, haukkunut suomalaisisa miehiä kuin ne tollei metrossa matkustavat, ja kun ei ole selvää miksi mies matkusti metrossa, kulttuurin tukemiseksi olisi pitänyt ymmärtää ja hymyillä tummalle diilerille. Ei voi olla totta että tuo on noin iso asia: Suomi on monikulttuurimaa, kulttuurin nimissä tuollainen pitää olla sallittu. Onneksi meidän lehtien naistoimittajat ymmärtävät monikulttuurillisen merkityksen.

20.3.2009 08:09 | Pertti

Rassismia

Tässä taas ahkera maahanmuuttaja joutui nuivan suomalaisen syrjimäksi! :(

20.3.2009 08:09 | kauski

.

NO SIIS TÄYTYYHÄ MEIDÄN YMMÄRTÄÄ

ETTÄ TÄÄ TEKI JOPA TÖITÄ

20.3.2009 08:11 | hmm...

Sosiaalisuomen onnea

Jos muut metromatkustajat hyökkäisi kimppuun, menisi homma käräjille epäiltynä pahoinpitelystä ja viharikoksesta. Toisaalta voi myös olettaa, että huumekauppiaalla on aina mutka, tai mora taskussa.

20.3.2009 08:12 | Pressi

Ei ne suomalaiset

"Yli sata seurasi tyttöjen tappelua Itäkeskuksessa"

20.3.2009 08:14 | Somalejasipooseenry

Astrid, Astrid...

Voi Astrid - näitä RKP:n tänne himoitsemin moniosaajia riittäisi jo ihan joka kuntaan joten eiköhän suomenruotsalaistenkin olisi edes tämän kerran syytä ottaa aikuisen rooli ja kantaa oma osansa kuormasta - varsinkin kun näitä huumekauppiaita tänne kutsutte. Kun ei karjalaiset teille aikanaan kelvanneet niin nyt olisi tarjolla sitten parempaa väkeä - jokainen kiinnisaatu maahanmuuttajarikollinen voitaisiin asuttaa suomenruotsalaiseen kuntaan niin ehkä tuo RKP:läinen pullanasselässytys monikulttuurista vähän vaimenisi..

20.3.2009 08:21 | Voihan viterbo

Hetkinen!

Melkoisen rasistiseksi meni heti kättelyssä tämäkin homma! Eikö pitäisi äimistellä ennemminkin sitä, että julkisella paikalla - vaikkakin kulkuvälineessä - voi saada ihan kaikessa rauhassa pataansa, eikä kukaan todellakaan välitä puuttua asiaan. Sielläkin vaunussa varmaan oli pa..housussa joka äijällä tai sitten ei vaan yksinkertaisesti nappaa. Taikka luulivat katsovansa jotakin tv-sarjaa, jossa painetaan daijuun vähän väliä. Eihän toi varmaan nyt oikeesti lyönyt, ja verikin oli todennäköisesti teatteriverta....

admin.moderation.editStamp.default

20.3.2009 08:22 | Pasi

Voi jeesus

Kommentit taas täyttä roskaa. Nettikeskustelut tosiaan ajavat kaikista tyhmimmät esille.

20.3.2009 08:28 | Jag vet titta här, det är Astrid!

Ei näin..

.. suomalainen mies varmasti provosoi. Ja jos ei provosoinut niin jotain teki. Ei tällaista tapahdu Suomessa. Kohta tulee puoluetoimistosta soitto Vartin toimitukseen, loppuu tämä

admin.moderation.editStamp.default

20.3.2009 08:33 | Nistit pihalle

Punapipoinen kulturisti

"Helsinki ei näköjään halua veronmaksajia, no ei se mitään, en minäkään enää halua asua Helsingissä."

No, jos poliisit katsoisivat metroasemilla olevista kameroista nauhat (elleivät kamerat olekin "toimintakunnottomia") niin eivätköhän he ko. tyypin jäljittäisi tavalla tai toisella.
Ai niin, mitäpä sitä jäljittelemään kun eihän kaman myynti, pakkomyynti tai pakkomyynnin yrityksestä verottaja muutoinkaan osingoille pääse.
Niin että eipä tainnut kulttuurin rikastuttajakaan "hommia paiskia" veroeuroja maksaakseen.

20.3.2009 08:38 | Peku

Rikkautta ja mahdollisuuksia

Nyt on jopa mahdollista ssada ostaa huumeita suoraan metrosta. Ja saada daijuun jos ei satu huumeet kiinnostamaan. Kiitos Halonen, Thors, Vanhanen ja kumppanit!

Ps. Muistakaa ihmiset äänestää ensi vaaleissa!

20.3.2009 08:41 | No Rasisti

Vartijat ja poliisit

Kyllä se on aina niiin, että poliisit ja vartijat pelkäävät oikeita roistoja ja tavalliselle kansalaiselle uskalettaan aina uhittella. Ilamn 20 ukkoa poliisi ei lähde paikalle.

20.3.2009 08:53 | perkele

ihana hurmos!

Monikulttuuri jalkautuu keskuuteemma. Onneksi tähän inhimillisyyteen meillä on varaa!

20.3.2009 08:57 | Miami

Suu suppuun suomipoika

Noo, nyt kun suomi kansainvälistyy (slummiutuu) tulevat ehkäpä tiiliskivi kauppiaatkin katukuvaan, ajat autollasi valoristeykseen pysähdyt, tulee misteri autosi viereen ja myy sinulle tiiliskiveä 20 eurolla, jos et maksa hän lahjoittaa sen sinulle heittämällä sen tuulilasista sisään, toinen hyvä muoti on hypätä kyytiisi valoissa ja ... loput voikin sitten lukea hesarista

20.3.2009 08:59 | Apache

Kyllähän ihmiset äänesti

Ja tulos on kaikkien tiedossa..

20.3.2009 09:05 | Dulla

Valvontakamerat?

Kai siellä siilitien asemalla on nauhoittavat valvontakamerat joista voisi tarkistaa vielä tuntomerkkejä??

20.3.2009 09:15 | HKIV

Ei helkatti!

Ei helkatti! Tällästä tapahtuu.. ihan tavallisille ihmisille, se on niin väärin! Tuskin tämäkään mies tehnyt mitään pahaa, menossa kenties kotiin päin.. itse kuljen metrolla viikottain, tosin en illalla ja jos kuljen niin tuo puoli 10 menee siinä rajoilla.. ei siellä uskalla liikkua! Taxilla menen mielummin tuohona ikaan jo tai isommalla porukalla! Jos on jokin yleinen ryyppy-juhlapv.. niin en todellakaan illalla mene tuonne enään.
Lisä vartijoita ja poliiseja kiertämään asemille!
Ja eikö metroissa ole kamerat ja asemilla?

20.3.2009 09:24 | jean

juuh

Rautatieasemahan on nyt remontissa samantien tekisivät kellotornista minaaretin ja asemahallista moskeijan.

20.3.2009 09:26 | tarkkailija

Vartiat ja poliisit !!!!

Äijät pullistelee ettei haalareihin meinaa mahtua myymälävaras kyllä saadaan kiinni.Tämä huume juttu räjähtää jonain päivänä käsiimme oikein kunnolla.Valitettavasti viranomaiset ovat aina askeleen jäljessä näistä pikkudiilereistä.

20.3.2009 09:28 | lyyli

Uhri

Me suomalaiset ollaan mitä suuremiassa määrin rasismin uhreja! ja se riittää minulle. Lopettakaa kaikki tänne muuttaneet jauhamasta mantraa, että valtaväki on rasistinen sekä harrastaa rasismia.Sepä onkin toisin päin, ettekö jo itse huomaa mokaanne.

20.3.2009 09:31 | Iines

Ei rasisismia!

Kyllä jokaisen ihmisen oikeus on kulkea rauhassa ilman, että joutuu hakatuksi tai raiskatuksi tms. mihin vuorokaudenaikaan tahansa. Tämmöiselle rasismille on saatava loppu!

20.3.2009 09:37 | Teat

Muistakaa tällaiset seuraavissa vaaleissa!

Äänestäkää niitä, jotka haluavat stopin "monikulttuurisuudelle".

20.3.2009 09:49 | Tilanne vain pahenee.

Kamerat, vartiat, poliisit...???

Nyt on LAMA!
Ei nyt ole varaa huoltaa kameroita, palkata lisää vartioita...

20.3.2009 09:56 | lukija

Ei väkivallalle, kenenkään

Parikymppinen mies pahoinpideltiin pesäpallomailalla Helsingissä, miestä pahoinpideltiin jalkajousella...sattuuhan näitä suomalaisillakin. Ihmeellistä hurmoshenkistä iloitsemista, heti kun tekijä ulkomaalaistaustainen. Mutta jos huumemyyjä olisi ollut suomalainen niin asiasta ei olisi mainittu mitään, Helsingissä tuolla ratikkapummien ja camosalihousujen luvatussa Suomen ykkösväkivaltapääkaupungissa.

20.3.2009 09:59 | Väsynyt suomalaisiin juoppoihin

Suomalaisista se suurempi haitta metrossakin on.

Kuljen metrolla joka päivä useita kertoja Vuosaaresta. 90% metrossa aiheutetuista ongelmista ON suomalaisten miesten aiheuttamia. Yleensä he aiheuttavan lähinnä hajuhaittaa, mutta ainakin kerran-pari kuussa vaihdan metrovaunua uhkaavasti käyttäytyvän suomalaisen, mielenterveysongelmaisen, juoppomiehen vuoksi. Juuri jokunen aika sitten soitin vartijat poistamaan samanlaisen huru-ukon metrosta joka ahdisteli teini-ikäisiä tyttöjä. Toinen episodi sattui pari kk sitten Itäkeskuksen asemalla kun suomalainen "pirinuori" heitti mieheni vieressä istuvaa vanhempaa miestä todella kovaa kengällä päähän. Mieheni väisti kengän vain sekunnin sadasosassa. Kaikkia näyttää riepovan muutaman tummaihoisen olemassaolo, mutta ketään ei harmita niiden kymmenientuhansien Itä-Helsingissä asuvien elämänsä viinalla pilanneiden työkyvyttömyyseläkeläisten elättäminen, joita Itäkeskus on pullollaan joka päivä. Taitaa olla pääasiassa samat kaverit äänessä tälläkin palstalla. Minä ainakin muutan täältä pois mahdollisimman pian. En maahanmuuttajien vuoksia, vaan suomalaisten juopporenttujen jotka myrkyttävät ilmapiirin koko idässä.

20.3.2009 10:00 | molu

Monikulttuuri kukoistaa!!

On se ihanaa, että ne kymmenet tuhannet eurot pakolaista kohti vuosittain tuottavat hedelmää.

20.3.2009 10:00 | Idi Amin

Pahoinpitely metrossa

Todennäköisesti"oikeus toteutuu" ja pahoinpidelty saa syytteen rasismista.
Joku Astrit varmaan ottaa tämän ihan sydämmen asiaksi.Vai ei tumman kaverin huumet kelvannu.

20.3.2009 10:01 | Umppatipumppa

Rikkautta

Rikkautta ei ole monikulttuurisuus.
Rikkautta on monokulttuurisuus.
Jotta voi olla olemassa kansainvälisyyttä, on oltava erilaisia kansoja. Jos nämä kaikki sotketaan keskenään, niin tulos on...

admin.moderation.editStamp.default

20.3.2009 10:06 | piripää

Harmi kun en ollut paikalla

Oisin voinut muutamat nokat ostaa kauppiaalta.

20.3.2009 10:07 | Odin

Liikaa

Ihan totta, tällaisia "moniosaajia" on ihan liikaa jo omasta takaa. Ei tarvitse ottaa ulkomailta lisää. Humanistinkin kannattaisi joskus yrittää olla realisti.

20.3.2009 10:10 | Valssi soi.

Oodi Asridille.

Nyt tanssitaan Asridin valssia,ja arvatkaapa kuka on Astriddia ja muita
tätejä tanssittamassa.

20.3.2009 10:10 | Petteri

Kulttuuria

Nämä ovat niitä moniosaajia joita Suomi tarvitsee tulevaisuudessa - ja nyt jo. Ilman näitä osaajia olemma todella pahassa pulassa. Pitäiskö jo vähän rajoitaa maahanmuuttopolitiikkaa?

20.3.2009 10:17 | Joo-o

Laskuoppia

Nimimerkki Väsynyt suomalaisiin juoppoihin kirjoittaa, että 90% on suomalaisten aiheuttamia häiriöitä. Eli 10% ulkomaalaisten. Ulkomaalaisia suomessa on n.3%.

Do the math.

20.3.2009 10:18 | Silmä silmästä

Miksi ei puututttu.

Suomalaiset ovat lampaita. Miksi kukaan ei ole mennyt tuohon väliin?

admin.moderation.editStamp.default

20.3.2009 10:32 | Pikku leikki-rambot uhittelee

Miksei kukaan mennyt väliin vai..

.. miksi te aina kysytte tollaista? Sut leimataan rasistiksi tai saat ite puukosta. Millään ei ole enää mitään väliä, tajuatteko? Kaveri joutuu oikeuteen, saa ehdonalaista, pain kk päästä näät sen taas metrossa sen kavereiden kanssa. Mites sitte?

20.3.2009 10:35 | Pirkka-Punaposki

Asiakkaan käytös ostotilanteessa

Hakattu asiakas ei kieltäytynyt kohteliaasti! Olisi voinut ihan hyvin vaikka kysyä jotain muuta tuotetta tarjotun sijaan, jolloin myyjä olisi hämmentynyt ja sanonut lisäävänsä sen myöhemmin valikoimiinsa.

20.3.2009 10:41 | Väsynyt suomalaisiin juoppoihin

Laskuoppia

Kaikki suomalaiset ja ulkomaalaiset ei käsittääkseni asu Itä-Helsingissä. Think before writing.

Mikäli olisit sisälukutaitoinen, olisit varmaankin myös käsittänyt että luku oli karkea henkilökohtainen arvio, ei statistiikkaa. Omalla kohdallani tuo prosentti on 100%. Tummaihoisista ei ole ollut kertaakaan häiriötä minulle käyttäessäni metroa. Toisin kuin omista maanmiehistäni...

20.3.2009 10:49 | Astrid

Suomalainen rasismi taas syynä

Törkeää! Miksi N. Joutui matkustamaan metrolla? Miksei hänelle ole järjestetty autoa? Vaikkapa joku sporttinen saksalainen tila-auto, kun on nämä perheenyhdistämisjutut ja kaikki, ja se "perhe" on näillä usein melkoisen iso.


admin.moderation.editStamp.default

20.3.2009 10:49 | Väsynyt suomalaisiin juoppoihin

Laskuoppia osa 2.

Vuosaaren, Mellunkylän, Myllypuron ja Jakomäen asukkaista yli 12,6 prosenttia on ulkomaalaistaustaisia. Muuallakin idässä prosentti on 9,6-12,5.

Tilastoissa ei tosin ilmoiteta ihonväriä, koska oikeudenmukaisten ihmisten maailmassa sillä ei ole merkitystä. En siis osaa valitettavasti kertoa prosenttimäärää joka pilaa rasistien maisemat täällä idässä.

20.3.2009 10:55 | Myös juoppoihin väsynyt

Väsynyt suomalaisiin juoppoihin - asian ytimessä

Juuri tämän takia liikun pääosin omalla autolla, niillä harvoilla kerroilla kun metrolla kuljen on yleensä mukana näitä örisijöitä ja pummeja. Pitäisi ehdottomasti asentaa portit joista pääsisi vain maksamalla, meno rauhoittuisi heti.

20.3.2009 11:21 | Makkaraperuna

väliinmenosta

Keskustelupalstat ovat aina täynnä näitä rohkeita ja reippaita toiminnan miehiä, jotka omaa egoaan pönkittääkseen uhoavat, että olisivat takuulla vastaavassa tilanteessa osanneet pistää väkivaltaisen rikollisen ojennukseen. Käytännössä ihmisten näennäinen passiivisuus on tuollaisissa tilanteissa täysin hyväksyttävää ja rationaalista: jos ei ole 100% varma siitä, että kykenee väliin pompatessaan hallitsemaan tilanteen, sitä ei pidä tehdä, sillä sillä aiheuttaa vain lisävaaraa itselleen ja muille.

Lisäksi miesten parjaamisesta lampaiksi: Miehet ovat lähtökohtaisesti fyysisesti voimakkaampia kuin naiset, mutta se ei ole peruste yksioikoisesti velvoittaa heitä tilanteessa kuin tilanteessa käyttämään väkivaltaa. Sivistyneissä yhteiskunnissa miehestä ei tee lammasta se, että hän ei hallitse turpaanmätkimisen ja nakkikioskiuhoamisen jaloa taitoa. Pojasta ei myöskään tee miestä se, että osaa vetää toisia turpaan (eikä varsinkaan virtuaaliuhona keskustelupalstoilla).

Väkivallan tulee olla viranomaismonopoli. Rikolliset eivät tätä noudata, mutta siksipä tarvitaankin lisää vartijoita ja poliiseja, ei oman käden oikeutta huutavia höyrypäitä.

20.3.2009 11:22 | Mielummin kävelen

Automaattimetro

Jälleen yksi hyvä syy poistaa kaikki henkilökunta metrosta?

20.3.2009 11:25 | plyrde

jopas jotakin

eikö ne omat moniosaajat riitä hoitamaan tuon, pitääkö myös ulkomailta saada rikasta osaamista huumekauppaan?

20.3.2009 11:25 | Kukkahattutäti?

Kohtuus kaikessa

Asialla on toki monta puolta, tässä jostain syystä korostuu pelkkä vihamielisyys ja leimaavuus sekä maahanmuuttajiin että julkiseen liikenteeseen.
Matkustan monta kertaa päivässä julkisilla, myös metrolla ja myös ilta-aikaan, kuinka ihmeessä minulle ei ole tarjottu koskaan huumeita? En halua syyllistää uhria, voihan kyseessä olla myös sekavan ihmisen anteeksiantamaton päähänpisto. Toivottavasti syyllinen saadaan kiinni, hoitoon ja rankaisuun.
Onko kukaan kuitenkaan miettinyt, miksi maahanmuutto on runsastunut viime aikoina? Onko vain ja ainoastaan meillä oikeus nautiskella puhtaasta vedestä ja ilmasta, riittävästä ruoasta ja tilasta sekä kohtuullisesti toimivasta yhteiskunnasta?

Aivan kuin suomalainen ei ikinä koskaan kuuna päivänä erehtyisi rikollisille tielle...

20.3.2009 11:39 | One for all and none for one

Miksei kukaan mennyt väliin vai....

Niinpä. En menisi itsekään. Monestakin syystä, mutta ensimmäisenä tulee mieleen että siitä olisi joutunut itse syytteeseen. Toisena voisi mainita vaikka vesselin arvaamattomuuden, jos myy huumeita metrossa ja vetelee ihmisiä turpaan niin taskussa saattaa olla muutakin (esim. teräaseita). Kolmanneksi en ole mikään itsepuolustuslajien taitaja enkä muutenkaan omaa taistelukokemusta joten ottaisin todennäköisesti itsekin turpaani enkä olisi kenellekään hyödyksi.

Mulle on ihan sama minkävärinen kaveri oli tai mitä kansalaisuutta edustaa, mutta ikäväkseni on pakko todeta että tällainen käytös on lisääntynyt Helsingissä muutamien vuosien sisään. Onneksi ei tarvitse enää käyttää metroa juuri lainkaan asuinpaikan vuoksi.

"Kaikkia näyttää riepovan muutaman tummaihoisen olemassaolo, mutta ketään ei harmita niiden kymmenientuhansien Itä-Helsingissä asuvien elämänsä viinalla pilanneiden työkyvyttömyyseläkeläisten elättäminen, joita Itäkeskus on pullollaan joka päivä."

Tiedät tämän koska??? Minua riepoo ainakin. Taidat olla vähän rasisti tai jotain kun noin yleistät ("te"). Tuttua kauraa nykyään netin palstoilla...

20.3.2009 11:47 | Maksumies

Kantavatko maahanmuuttovastaavat vastuunsa?

Voiko pahoinpidellyksi tullut mies haastaa maahanmuuttopolitiikasta vastuulliset oikeuteen? Yleensähän vika on aina muualla kuin maahanmuuttajassa, joten joskos nyt ne kuuluisat "vastuunkantajatkin" kantaisivat sitä vastuutaan edes pikkasen palkkansa eteen. Sama kysymys tulee mieleen joka kerta kun lukee uutisia joukkoraiskatuksi tulleista naisista. Miksi heitä ei koskaan nähdä television keskusteluohjelmissa kertomassa onko kokemukset vaikuttaneet asennoitumiseen maan ulkomaalaispolitiikkaa kohtaan?

20.3.2009 11:50 | Vin Diesel

Suomalaiset ei osaa myllyttää

Miksi joku ei vetänyt hätäjarrusta. Metro olisi jäänyt siihen ja N ei olisi päässyt karkuun ...lampaat

20.3.2009 11:54 | Maksumies

Ei metrolle

Ei metroa Espooseen, kiitos.

20.3.2009 11:56 | Kake

Jotain on tehtävä

Maahanmuuttajille ja muille syrjäytyneille on tehtävä äkkiä jotain, sillä ongelmat räjähtävät käsiin lähi vuosina. Tänne on aivan turha ottaa tätä jengiä lisää koko ajan, kun ei tiedetä mitä näitten nyt jo olevien kanssa tehdään.

Todellakin, äänestäkää ihmiset!!

20.3.2009 12:10 | Maksumies

Ei vaihtoehtokuluja vaan lisäkuluja

"Onko kukaan kuitenkaan miettinyt, miksi maahanmuutto on runsastunut viime aikoina?"

On. Ruotsi ja muut musuonnelat ovat panemassa ovia kiinni, huomattuaan virheensä, jolloin musumyöhäiset joutuvat tyytymään kakkos- tai kolmosvaihtoehtoihin, mm. Suomeen.

"Onko vain ja ainoastaan meillä oikeus nautiskella puhtaasta vedestä ja ilmasta, riittävästä ruoasta ja tilasta sekä kohtuullisesti toimivasta yhteiskunnasta?"

Ei suomalaisiakaan ole kutsuttu jakamaan öljylähteiden tuomaa vaurautta, joten mikä velvollisuus meillä on jakaa oma yhteiskuntamme nopeimmille saalistajille ilmaiseksi.

Mitä suomalaisten omaan rikollisuuteen, sosiaalipummiuteen tai junttiuteen tulee, niin ois jo korkea aika älytä, ettei kyse ole mistään symmetrisestä tasa-arvokysymyksestä, vaikka kuinka yritätte älyttää. Oma maa, oma lupa. Jos joku suomalainen örveltää, niin örveltääpä omassa maassaan. Ulkomaille örveltämään lähteneet saa ihan vapaasti palauttaa takaisin Suomeen postimerkki perseessä. Ulkomaalaiset opportunistit eivät korvaa kotimaisia sosiaalipummeja, vaan heidän aiheuttamansa kustannukset tulevat siihen päälle. Siis lisää sosiaalikuluja, lisää rikoksia, lisää ongelmia. Ja ennen kuin joku alkaa taas saarnaamaan rasismista, sopii osoittaa ensin valtio, joka on vapaaehtoisesti valmis toivottamaan tervetulleeksi osaksi omaa yhteiskuntaansa ulkomaista ongelma-ainesta. Suomalaiset rötöstelijät eivät ole ulkomailla yhtään tervetulleempia, mutta tälle meidän kotimaiset tantat ja tantanmieliset epäilemättä hurraavatkin posket punoittaen.

20.3.2009 12:25 | Korjaaja

Väärin meni

"Vuosaaren, Mellunkylän, Myllypuron ja Jakomäen asukkaista yli 12,6 prosenttia on ulkomaalaistaustaisia. Muuallakin idässä prosentti on 9,6-12,5."

Sinähän varsinainen asiantuntija olet, kun et edes tiedä mitä kaupunginosia Itä-Helsinkiin kuuluu.

JAKOMÄKI KUULUU POHJOIS-HELSINKIIN!!!

20.3.2009 12:35 | metro

huippuosaaja

Törkeää rasisimia olla ostamatta huumeita, jos huippuosaaja sitä tulee tyrkyttämään.
Pitää ymmärtää heidän kulttuuria ja sopeutua siihen.

20.3.2009 12:51 | lukijainen

Uutisesta puuttuu eräs yksityiskohta

Uutisesta puuttuu tieto siitä, oliko uhri Suomen Sisun jäsen? Vaikka tämä on varsin epätodennäköistä, olisi mielenkiintoista tietää tämä seikka.

20.3.2009 13:00 | Suvaitsevainen kaveri

Näitähän on

oon ite suomalainen 90% kavereistani, ulkomaalaistaustaustaisia / mamuja, kaikilla perheet ja osalla oma yritys muut käy töissä. Ei koskaan ollu mitään ongelmia eikä häiriökäyttäytymistä paitsi jotain känni sekoiluja. mutta kyllä mä sanoisin että ongelmat ei niinkään ole kansailaisuuksista riippuvaisia vaan ennemminkin yksilökohtaista mätäpäisyyttä. Suomessa asuville ulkomaalaisille pitäisi olla samat lait sekä oikeude kun suomalaisillakin, mutta jos ei sovellu suomalaiseen yhteiskuntaan. tekee esim huumekauppaa, kavalluksia, ryöstön, törkeän pahoinpitelyn tai jonkun muun törkeäksi lueteltavan rikoksen. niin välitömästi palautettaisiin takaisin sinne mistä on tullutkin. ja takasin ei ole tulemista. turvapaikan hakijoilla ei ole oikeutta tuoda suomeen turvattomuutta.

20.3.2009 13:03 | Laskutaito kunniaan

Rasismi pitää tuunistaa

Rasismi kohdistuu aina vähemmistöön, joten suomalaiset ovat rasismissa nimenomaan uhreja. Maailmassa on jotain 3 miljardia mustaihoista ja vain 5 miljoonaa suomalaista. Joten vähemmistössä ollaan ja tukevasti.

20.3.2009 13:12 | Väsynyt suomalaisiin juoppoihin.

Korjaajalle ja vähän muillekin

Tämä menee jo hiusten halkomiseksi.

"Vuosaaren, Mellunkylän, Myllypuron ja Jakomäen asukkaista yli 12,6 prosenttia on ulkomaalaistaustaisia. Muuallakin idässä prosentti on 9,6-12,5."

Lauseessa ei missään vaiheessa sanota että kaikki kyseiset osat olisivat osa Itä-Helsinkiä. Sisälukutaito kateissa siis sielläkin.

"Muuallakin idässä" viittaa siihen, että Itä-Helsinkiin käsittääkseni kuuluu myös muun nimisiä alueita kuin Vuosaari, Mellunkylä ja Myllypuro.

(Alueiden nimet ja prosentit suoraan kaupungin tietokeskuksen julkaisusta.)

"Sama kysymys tulee mieleen joka kerta kun lukee uutisia joukkoraiskatuksi tulleista naisista."

  • Montakos niistä nyt on sitten ollut ulkomaalaisten tekemiä kun täytyy oikein monikossa puhua.. viimeisin uutisissa ollut joukkoraiskaustapaus oli kyllä ihan rakkaiden suomalaisjurrikoiden tekemä... (Kiteen poliisin tutkima) Vai meneekö tämäkin sen piikkiin "oma maa, oma lupa" = "omat naiset, oma lupa"? (viit. Maksumies)

20.3.2009 13:14 | Maksumies

Maailman ongelmat ja Suomi

"Maailmassa on jotain 3 miljardia mustaihoista ja vain 5 miljoonaa suomalaista."

Niinpä. Asia, joka on hyvä muistaa kun haihatellaan suomalaisen yhteiskunnan kyvystä sulattaa maailman ongelmia itseensä.

20.3.2009 13:18 | Metromatkustaja

Kuski ei ole järjestyksenvalvoja

"Automaattimetro

Jälleen yksi hyvä syy poistaa kaikki henkilökunta metrosta?"

Ei se metron kuljettaja sieltä kopistaan syöksy ketään pahoinpitelyltä pelastamaan. Väkivaltatilanteessa tulee jokaisen soittaa metrossa näkyvillä olevaan hätänumeroon tai yleiseen hätänumeroon, jolloin paikalle ohjautuu järjestyksenvalvojia.
Ehkä sillä kuljettajan korvaamisesta säästyvällä rahalla saadaan ostettua lisää vartiointia metroon, joka taas oikeasti parantaisi kaipaamaasi turvallisuutta.

20.3.2009 13:32 | ks. alemmas

Näitähän on - olet asian ytimessä

Olen aivan samaa mieltä. Kyse on ongelmayksilöistä, joita löytyy kaikista kansalaisuuksista. Mielestäni palauttaminen myös hyvä vaihtoehto, mikäli rikoskierre päällä.

"Väsynyt suomalaisiin juoppoihin" poistuu nyt keskustelusta tarkastelemaan Helsingin metron häiriköitä taas näppituntumalla.

20.3.2009 13:33 | Tätä mieltä!

Tuliko kellekään muulle..

mieleen, että lehti on saattanut jättää kertomatta jotain uhristakin? Ehkäpä tumma mies tullut tarjoamaan huumeita, vaalee mies kieltäytymyt ja kenties alkanut nimittelemään tummaa miestä jolloin tumma mies on alkanut lyömään?? Jos näin olisi tapahtunut niin se on ihan normaalia suomessa.. Joka iltahan tuolla kaduilla jengi tappelee ja suurin osa alkanut nimittelyistä.

20.3.2009 13:34 | totta

ihmiset on samaa mieltä

Aah tää ei oo ees sarkasmia mut huhu mite hyvä fiilis tulee ku lukee noita juttuja kun suurinosa on samaa mieltä mitä minä! tätä se monikulttuurisuus todellakin teettää!

20.3.2009 13:42 | Söde

Hyi teitä moniosaajien haukkujat

Ei saa haukkua tällaista yksityisyrittäjää, joka vaatimattomalla 5 tuhannen euron sosiaalituella joutuu sinnittelemään koko kuukauden. Sitähän ajautuu väkisinkin lain väärälle puolelle. Sitä tosin ihmettelen, että miksi aina verratataan suomalaisia näihin rikollisiin elintasopakolaisiin. Jos meillä on omastakin takaa jo huumediilereitä ja pahoinpitelijöitä, MIKSI NIITÄ PITÄÄ LISÄÄKIN VIELÄ SAADA? Älykääpiöt!

20.3.2009 13:48 | Realisti

Jäitä hattuun

Kammottavaa lukea näitä ennakkoluuloisia kirjoituksia. Täytyy muistaa, että suurin osa meistä suomalaisista on maahanmuuttajiin asiallisesti ja myönteisesti suhtautuvia. On todella vastenmielistä kiirehtiä raivoisana lynnkkausjoukkona esittämään ennakkoluuloisia mielipiteitä tapahtumasta, jonka kaikkia tosiasioita ja taustoja ei tunneta. Jos on jotain rikollista tapahtunut, kuuluu asian tutkiminen ja mahdollinen tuomio poliisille ja oikeuslaitokselle. Yleensä kantaväestön ja maahanmuuttajien kohtaamistilanteiden ongelmat syntyvät epäonnistuneesta kommunikaatiosta. Äärimmäisen tärkeää on, että kantaväestö osaa joustaa ja pyrkii ymmärtämään maahanmuuttajan puutteellista kielitaitoa. On aivan ymmäärrettävää, että maahanmuutaja tulkitsee kantaväestön tyypillisen juron ja nyrpeän kehonkielen itseensä kohdistuvana vihamielisyytenä ja saattaa joutua turvautumaan itsepuolustukseen. On todella valitettaava, jos suomalaisten on niin vaikea osoittaa myötätuntoa ja lähimmäisenrakkautta vaikeista ja sodan runtelemista olosuhteista vasten tahtoaa tänne kylmään ja synkkään pohjoiseen muuttamaan joutuneille. Miksi ei edes vastata maahanmuutajan iloiseen hymyyn metrossa ja busseissa, vaikka he pyytettömästi haluaisivat meitä ilahdutaa? Hävettää olla suomalainen!

20.3.2009 13:48 | Niiranen

Olipa sikamainen suomalainen

Törkeää käytöstä suomalaismieheltä kertakaikkiaan.
Kieltäyty suosimasta monikultturismia jättäen ostamatta tuotteen. Vankilaan tuollaset lierot tulisi toimittaa. Toivottavasti ulkomaalainen uhri toipuu tästä ja saa tukiverkoston taloudellista ja sosiaalista tukea mahd. pian.

20.3.2009 14:08 | Ihminen

Samaa mieltä realistin kanssa

Todellakin hirvittää ja hävettää lukea näin ulkomaalaisvastaisia kirjoituksia. Onneksi suurin osa suomalaisista on todellakin järkeviä ja asiallisia suhtautumisessaan maahanmuuttajiin ja täällä mekastaa lähinnä epäonnistunut vähemmistö, joka kokee itsensä uhatuksi.

20.3.2009 14:30 | Muhammed Ahmed Al Somaliyad

HEH

"Äärimmäisen tärkeää on, että kantaväestö osaa joustaa"
Näin juuri. Tulijoiden ei ole syytä joustaa, koska he ovat jo maahan saapuessaan oletusarvoisesti arvokkaampia kuin kantasuomalaiset.

20.3.2009 14:32 | Mikko

Kyllä sydäntä lämmittää

kun huomaa ettei tukieurot ole tämänkään hienon nuoren maahanmuuttajan käsissä menneet hukkaan vaan on työllistetty ihan itse itseään. Näitä moniosaajia tarvitaan tässä maassa. Kyllä meidän kelpaa.

20.3.2009 14:38 | Lisää rikkautta Suomeen!

Olkaamme kiitollisia

Uutinenhan on vain osoitus siitä omatoimisuudesta ja yrittäjähengestä, jonka turvapaikanhakijat tuovat köyhään kulttuuriimme. Takapajuisessa Suomessa ei vain ole totuttu näin innovatiivisiin markkinointimenetelmiin.

Ajatelkaa kansantaloutemme kasvunäkymiä: ellei huumekauppias itse rikastuisikaan, lisätienestejä on kuitenkin tiedossa lääkäreille ja ensiapuhenkilökunnalle. Tuollainen toimintamalli kertoo suuresta hyväntahtoisuudesta suomalaista yhteiskuntaa kohtaan sekä kyvystä ajatella myös itselle vieraan kulttuurin etua.

20.3.2009 14:40 | Maksumies

Syyllinen on aina tiedossa

Eipä ole nimimerkki "realistillakaan" peräänkuuluttamansa taustatiedot hallussa, mutta silti ne riittivät suomalais(t)en syyllistämiseen. Yhtään vihjaustakaan mahdollisuuteen, että ulkomaalainen olisi johonkin syyllistynyt ei näyttänyt irtoavan. Siis tiivistettynä jälleen kerran: suomalaista voi oletusarvoisesti syyttää ilman todisteita, ulkomaalainen on syytön kunnes toisin todistetaan. Kiitos nyt tästäkin kovin perussuomalaisesta kantaväestöön kohdistuvasta rasismituokiosta, jota jotkut eivät edes näe ja haista, koska se on niin syvään juurrutettu meidän yhteiskuntaan. Voi todellakin hyvällä syyllä kysellä, että kuka tässä se realisti olikaan.

20.3.2009 14:41 | Aina Teidän, palautetaan Suomeen!

Onko myyjä ykisityisryittäjä ainesta, mutta vaan turhautnut?

Tämä innokas myyjä metrossa on turhautunut ja provosoitu, koska huumevalistus näin hyvin toimii Suomessa eikä voi jatkaa vanhaa ammattiaan!
Harrastusta on näymä yhteiskunanllisesti tuettu, koska miehen iskut lähtevät noin napakasti.
Minkähän painoinen mies on,koska voi olla ainesta nyrkkeilyn jalon urheilun saralle.Ostaja on kiusannut muka ostavansa mainittua huumetta. Lähettäkäämme Suomalainen ostaja pois Helsingistä Pöytälle pääkapungin kultturivaihtoa vaikeuttamasta ja ilmapiiriä pilaamasta.

20.3.2009 14:49 | Maksumies

Työhön tuleva ei tarvitse "kotoutusta"

Koko kotoutuksen käsite on eriskummallinen. Kuka ihme on niin primitiivinen, että tarvitsee johdatusta ja opastusta paikalliseen kulttuuriin? Jos suomalainen lähtee duuniin ulkomaille, ei hän mene sinne yhteiskunnan kustantamille kotouttamiskursseille, vaan sopeutuu paikalliseen kulttuuriin omin avuin ja painuu duuniin heti ensimmäisenä päivänä. Jos ihminen on niin avuton, että hänelle pitää kädestä pitäen opettaa kaikki alkeellisimmista asioista lähtien, mitä iloa tällaisesta ihmisestä on työmarkkinoilla? Mitä näillä "kotouttamiskursseilla" oikein opetetaan? Vaatimaan sosiaalitukia ja syyttämään natiiveja rasismista, jos vastaukseksi tulee "ei"? Ongelmia näyttää syntyvän vasta kun maahan tuodaan joukoittain ihmisiä, jotka eivät ole aikeissakaan sopeutua paikalliseen kulttuuriin. Onko esim. Neil Hardwickia (britti) tai Roman Schatzia (saksalainen) "kotoutettu" aikoinaan kun Suomeen tulivat? Tuskin.

admin.moderation.editStamp.default

20.3.2009 14:51 | jimmy

Miks kukaan

hahaha just jooo tässä jutussa on jotain pimeää, aivan varmasti ei kukaan tule tarjoamaan huumeita toiselle ulkona koko juttu on valetta

20.3.2009 15:05 | hiiiiiiiiiiiiiipio

Vakivaltainen ei ole monikuultturisuus, muistakaa

Poliisi otti myöhään perjantai-iltana Helsingin Kalliossa kiinni kymmenen henkilöä, joiden epäillään ampuneen kahta miestä varsijousella.

Aluksi luultiin, että vain yhtä miestä oli ammuttu. STT:n mukaan tutkimuksissa selvisi myöhemmin, että uhreja olikin kaksi.

Maanantaina pidätettynä oli kaksi miestä ja yksi nainen, joita epäillään pahoinpitelystä.

Verijäljet johtivat ampumapaikalle

Perjantainen, kahdessa yksityisasunnossa tapahtunut suuri kiinniotto-operaatio sai alkunsa iltayhdeksän aikaan, kun Katri Valan puistosta huonokuntoisena löydetty mies kertoi poliisille, että häntä oli pahoinpidelty ja muun muassa ammuttu varsijousella.

Poliisin partio seurasi miehen jälkeensä jättämiä verijälkiä kahteen lähistöllä sijaitsevaan asuntoon ja kutsui apuvoimia paikalle.

Kello kymmenen jälkeen poliisi teki usean luotiliivein ja asein varustautuneen partion voimin rynnäkön Vaasankadulla ja Suvilahdenkadulla sijaitseviin asuntoihin.

Asunnoista otettiin kiinni yhteensä kymmenen noin kolmekymppistä henkilöä, joiden joukossa oli sekä miehiä että naisia.

Tapahtumien kulku vielä hämärän peitossa

Rikoskomisario Mauri Salomaan mukaan kiinniotot sujuivat ongelmitta. Illan tapahtumien selvittäminen on yhä kesken.

  • Tilanne on vielä hyvin epäselvä, koska kuulustelut ovat vasta alussa, Salomaa kertoo.

20.3.2009 15:15 | Aikido

Laiminlyönnin seurausko?

Surullista nähdä kuinka tälllä palstalla haukutaan maahanmuuttajia. Haukkujina lienevät samat henkilöt, jotka eivät missään tapauksessa haluaisi maahanmuuttajia työtovereikseen tai naapureikseen. Juuri tästä vieroksumisesta ja tylyttämisestä seuraa puolustusreaktio, joka usein ilmenee väkivaltana, päihdyttävien aineiden väärinkäyttönä jne. Ehkäpä tämä entinen nuori ei ole keksinyt mitään muuta tulonlähdettä jos hänet on toistuvasti torjuttu työnhaussa. Ehkäpä hän tuntee itsensä täysin irralliseksi suomalaisessa yhteiskunnassa ja pakenee huumeisiin eikä pääse kierteestä enää irti. Katsokaa nyt ihmiset välillä peiliin ja miettikää omia asenteitanne. Miltä tuntuisi, jos teitä aina tuijotettaisiin inhonsekaisin ilmein, teille ei puhuttaisi kuin konsonantein, ette saisi koulutustanne vastaavaa työpaikkaa, teillä ei olisi yhtään ystävää valtaväestössä jne jne? Kyllä sinä itsekin katkeroituisit. Ja kun taustalla saattaa olla erittäin vaikea lapsuus sodan keskellä, niin kenen tahansa mieli murtuu. Haukkumisen sijasta voisitte ottaa maahanmuuttajan ystäväksenne ja auttaa häntä sopeutumaan suomalaiseen yhteiskuntaan. Kyseinen tapaus on tietysti järkyttävä, mutta uskon, että se on tulos jostakin. Veikkaan, että se on tulos syrjimisestä, mollaamisesta ja viranomaisten saamattomuudesta kotouttamisprosessissa.

20.3.2009 15:32 | Tasoa keskusteluun, kiitos

Kotoutus

Kun ihminen tulee täysin erilaisesta kulttuurista, hän tarvitsee apua kotoutumiseensa. Jos tulija on korkeasti koulutettu, ja hänellä on jo työpaikka kohdemaassa, hän ei tarvitse viranomaisten kotouttamista. Sen hoitavat työtoverit, jotka opettavat talon tavoille, selvittävät julkisen liikenteen toimintatavat jne. sekä työantaja, jolla usein on antaa käteen tervetulo-opas, jossa on selvitetty alussa selviytymiseen tarvittavat tiedot. Jos taas tulija joutuu ensin opettelemaan suomen kielen, hän tarvitsee tukea, jotta hänen ei tarvitse taistella byrokratissa puutteellisella kielitaidolla, vaan hänellä on selvät sävelet kuinka toimitaan verovirastossa, terveyskeskuksessa jne eli samoissa paikoissa missä suomalaisetkin asioivat. Miksi kaikki pitäisi oppia yrityksen ja erehdyksen kautta? Nämä taidothan me suomalaiset opimme koulussa. Säästämme viranomaisten aikaa antamalla tulijalle "selvät sävelet" kompaktissa koulutuksessa. Joku täällä kyseli onko Neil Hardwickia tai Roman Schatzia kotoutettu.Kysyjä ei selvästikään ole miettinyt asiaansa tarkemmin. Eurooppalainen pystyy sopeutumaan toiseen eurooppalaiseen maahan hyvin nopeasti, ovathan meidän arvomme ja kulttuurimme pääpiirteissään samanlaiset, mutta miettikää itse kuinka selviäisitte jos tehdä heitettäisiin yhtäkkiä esim. venäläiseen kulttuuriin ja jätettäisiin selviämään yksikseen: kyrilliset kirjaimet, viranomaisten lahjontasysteemi, asunnon saamisen hankaluudet, verkostoituminen, yleinen turvallisuus jne. Taitaisi mennä sormi suuhun.

20.3.2009 15:45 | Ai ki dooooo

Aikidolle

"Juuri tästä vieroksumisesta ja tylyttämisestä seuraa puolustusreaktio..." ja muuta tuubaa. Heräisit nyt jo. Koeta irrottautua siitä halaamastasi puusta ja mene katsomaan maailmaa.

20.3.2009 15:45 | Rastafarai

Hei Haloo??

Muistaakseni jokunen aika sitten ihan luomu suomalainen
löi kirveellä päähän nuorta opiskelijaa Metrossa joka menehtyi vammoihinsa , suuresti ihmettelen missä laulukuorossa nämä suomalaisturvelot silloin olivat ??
Metrossa niitä istuu kyräilemässä koko joukko mutta jos joku humalainen kiroilee ja soittaa suutansa kovaäänisesti naisille ja lapsille ei silloin suu aukea mutta annapas olla kun lehdistä löytyy jotain ulkomaalaisten tekosia niin johan tietokoneet kaivetaan esille ja heti alkaa lietsonta.

Hävetkää.

20.3.2009 15:46 | Söde

Yksityisyrittäjyys kunniaan

Hienoa "rikkautta"! Mitenköhän tämä moniosaaja on rikastanut myytävää "tuotettaan"? Hienoa vasemmisto. Onneksi näihin moniosaajiin laitetaan satoja miljoonia euroja ja Varistossa laukkautetaan päiväkoteja jotta saadaan muutaman tuhannen vuosittaiset säästöt! Hyvä vasemmisto! Raksatan teitä!

20.3.2009 15:58 | Söde

Älkää verratko suomalaisia diilereitä sossun varoilla eläviin

Jauhan tätä niin kauan, kunnes typeryksetkin tajuavat, että: ÄLKÄÄ PUHUKO, ETTÄ KYLLÄ SUOMALAISETKIN TEKEVÄT RIKOKSIA! JOS MEILLÄ ON OMASTAKIN TAKAA SUOMALAISIA RIKOLLISIA, MIKSI PITÄÄ SAADA NIITÄ LISÄÄ TÄNNE!!!!!!!! br />

admin.moderation.editStamp.default

20.3.2009 16:28 | Satu meni saunaan

Uskokaa kaikki

Ja te uskotte ihan kaiken mitä kirjoitetaan? Tuo on vanha s kikka jolla saadaan ulkomaalaiset mustamaalattua. Ja äijähän ei aukonut päätään ensin. Näitä tapauksia riittää. Tuo on niin satua kun olla ja voi.

20.3.2009 16:35 | Oha-ALLAH! Oha-ALLAH!

Halla-Aho sopeutuisi

Jussi poika osaa Venäjää. Se voisi muuttaa sinne ihan ilman ongelmia?" mutta miettikää itse kuinka selviäisitte jos tehdä heitettäisiin yhtäkkiä esim. venäläiseen kulttuuriin ja jätettäisiin selviämään yksikseen: kyrilliset kirjaimet, viranomaisten lahjontasysteemi, asunnon saamisen hankaluudet, verkostoituminen, yleinen turvallisuus jne. Taitaisi mennä sormi suuhun"

20.3.2009 16:44 | Rastafarai

Kommentti Södelle

Voisitkohan tehdä pienen päiväretken esimerkiksi Puotinharjun ostarin ympäristöön niin silmäsi aukeaisivat näkemään ketkä niitä sossun rahoja käyttää ja ketkä siellä pusikoissa makailee housut kintussa , sekaisin kaikista aineista ,siihen joukkoon ei mahdu ulkomaalaisia, örinä on ihan kansallista.
Se porukka ei ole töitä nähnyt eikä tehnyt vuosiin ja hyvinpä näyttävät voivan sossun eli meidän rahoilla .
Tässä muutama päivä sitten yksi humalainen otus seisoi Kelan edessä ja huusi kännykkäänsä kavereille , ottakaa taksi rahaa tuli sossusta , maksan sen täällä.
Kyllä ne sossun rahat enimmäkseen kuluu ihan tähän omien juottamiseen .

20.3.2009 16:45 | Oha Allah! Oha Allah!

KIITOS-paitainen mies kävi kimppuuni

Kiitos 39-40 paidalla varustettu kaljupäinen Suomi-tatuoitu mies kävi Sörnäisten metro-asemalla kimppuun pari vuotta sitten. Naurettava pelle kävi takaapäin kimppuun kaljapullolla. Tulos = Auennut huuli. 3 tikkiä. Syy = ei tiedossa. Perjantai-ilta meni poliklinikalla. Kiitos ääri-oikestolaiset!KIITOS!KIITOS ÄÄRI-OIKEISTOLAISET!

20.3.2009 16:50 | Huolestunut

Nistiraukka

Eiköhän tämä suomalaisraukka saa vielä tuomion rasistisesta rikoksesta. Mies kun sattui ensin kieltäytymään ostamasta kulttuurituotetta hyväntahtoiselta rikastajalta. Tämän jälkeen suomalaishirviö hyökkäsi ennennäkemättömän väkivaltaisesti kasvoillaan tumman miehen nyrkin kimppuun!

admin.moderation.editStamp.default

20.3.2009 17:01 | ISO EI HUUMEILLE

Open neuvo yläasteella

Muistui mieleeni opettajani antama neuvo yläasteella. Jos joku tarjoaa huumeita, kieltäydy. Enpä olisi osannut arvata, että kun joku tarjoaa huumeita ja kun siitä kieltäytyy, niin sitten vedellään turpiin tätä kieltäytyjää. Olisiko pitänyt ostaa huumeita, että välttää turpiin vedon mutta syyllistyä sitten hallussapitoon? Ihan sairaaksi on mennyt. Huumekauppiaille pitäisi antaa kovempia tuomioita!

20.3.2009 17:29 | Söde

Haluan myös kiittää omasta puolestani Vartin toimitusta

Hienoa, että asioista puhutaan oikeilla nimillä. Teihin ei mitä ilneisemmin pääse poliitikot vaikuttamaan propagandisesti. HIENOA VARTTI, TUODAAN ASIAT ESILLE NIIN KUIN NE ON! En ole äärioikeistolainen, mutta kyllästynyt mersuilla ajeliviin sosiaalituilla eläviin loisiin1

20.3.2009 17:41 | Streetfighter

Rasismia vai Realismia?

Nyt tulee pitkää tekstiä, en jaksa olla enää hiljaa!

Ensinnäkin puheet että suomen hallitus ei olisi tehnyt riittävästi maahanmuuttajien hyväksi. Voin vain kysyä mitä on jätetty tekemättä?
Jos henkilöä kotimaassaan vainotaan ja suomi tarjoaa heille turvapaikan, asunnon, suomenkielenkoulutusta, sosialirahaa elämiseen, tukikeskukset ym. Kertokaa mitä vielä tarvitaan? Eikö tällaisen henkilön pitäisi kulkea nöyrän kiitollisena kaduillamme ja yrittää itse tehdä kaikkensa, jotta sopeutuisi valtaväestöön?
Yrittää aktiivisesti hankkia töitä ja elättää itse itsensä? Olla kiitollinen pelastaja maalleen? Kunnioittaa sen asukkaita?
Taitaa olla liian hyvät oltavat heti alkuunsa täällä sosiaalirahoilla tai sitten siellä kotimaassa ei niin kauheaa ollutkaan?
Varmasti on kunniallisia pakolaisia niissä, joita tänne on tullut sitä en epäile hetkeäkään, mutta yllättävää miten pienestä ryhmästä pakolaisasukkaistamme nousee niin paljon rikolliselle polulle. Muistaakseni jossain poliisin tilastossa viime vuonna luki että prosentuaalisesti ulkomaalaisten tekemät rikokset suhteessa heidän määräänsä olivat hälyttävän korkeita.
Sanoohan kenen tahansa järki jopa normaalin pakolaisenkin, että ei tänne haluta ottaa porukkaa joista suuri osa ryhtyy rikoksiin tai ei muuten vaan halua sulautua väestöön ja elää mielummin sossurahoilla?
Kansan turvat on tukittu viimeisten vuosien aikana rasismiksi leimaamisen pelotteella ja ihmiset ovat pitäneet tunteensa sisällä. Nyt tuntuu että asiasta on vihdoin lupa puhua ja tunteitaan ilmaista.

Sitten niille jotka jauhavat näistä, että miksi ei kukaan mene VÄLIIN.
Voin kokemuksella kertoa seuraavaa, että ensinnäkin tämä parin iskun lyöminen ja junasta poistuminen on luultavastikin tapahtunut niin nopeasti, että kukaan ei ole voinut juurikaan asiaan reagoida. Toisekseen jos menet väliin, on ainoa vaihtoehto osata lukko otteita ja niputtaa kaveri maahan odottelemaan vartijaa ja poliisia ilman häntä satuttamatta, ei taida onnistua ihan jokaiselta.
Jos menet ja lyöt käsin saat 100% varmuudella syytteen pahoinpitelystä, jos lyöt jollain kättäpidemmällä saat syytteen törkeästä pahoinpitelystä. Ja kaiken kukkuraksi saatat saada itse köniin tai pahimmassa tapauksessa teräaseesta, huumeneulasta tms. Ja kaveri mitä luultavimmin pääsisi pakoon kuitenkin ja vaikka jäisi kiinni ja saisi syytteen ei hänellä olisi varaa maksaa sinulle korvauksia penninlatia. Ja ei pidä unohtaa sitä nautintoa käydä seuraavan 6-12kk ajan oikeudessa katsomassa kaveria silmästä silmään, jonka yhteydessä hän saa sinun nimen ja varmasti muitakin tietoja, voit sitten mukavasti kävellä aina syysiltaisin kotiin vilkuilemalla jatkuvasti olan yli. Turha luulla että poliisi auttaa näissä asioissa, poliisi voi sulkea henkilön häkkiin vasta, jos syyte on luokkaa taponyritys ja sen saa kun on toimittanu toisen ensin teholle makoilemaan..

Välillä ihmettelen miten sinisilmäisiä ihmiset ovat, mutta ei kai asioita voikaan olettaa kenenkään ymmärtävän ilman kokemusta tai koulutusta?

20.3.2009 17:41 | Uppis

Itähelsinki

On ensimmäinen suomalainen lähiö joka tulee slummiutumaan kunnolla, merkit ovat jo vahvat, ja on puhdasta sematiikkaa, onko se jo slummi vai tuleeko siitä seutraavien vuosien aikana slummi.

20.3.2009 17:50 | joo-o

Itä-Helsinki ei ole lähiö

Eikä Itä-Helsingissä ole kovin montaa huonoa lähiötä. Puheet ovat toista kuin totuus. Itä-Helsingissä on myös paljon varakkaita alueita. Ja huonommassa jamassa olevia lähiöitä on muualla, esim. Vantaan Koivukylä.

20.3.2009 18:07 | Söde

Edelleen odotan vastausta asunnottomuuteen

Meidän poliitikot Helsingissä haluavat tätä "moniosaajarikkautta" väen vängällä. Käytämme rahaa, minun ja sinun verorahoja. Olen katkera siitä, että luin YLE:n uutisen, että Suomessa on yli 8000 asunnotonta. Osa varmasti omaa syytään, mutta myös työttömyys, sairaudet, avioerot, pettymys yleiseen muutaman ihmisen järjettömään diktatuuriin hallinnossa (lue: vasemmistopoliitikot.) syövät mahdollisuuksia omaan asuntoon. Tartutaan pulloon, kun ei ole rahaa tukijoukkoihin. MUTTA RAHAA LÖYTYY SATOJA MILJOONIA EUROJA JOIHINKIN ELÄTTEIHIN, JOTKA EIVÄT KOSKAAN HALUA TAI TULE SOPEUTUMAAN TÄHÄN MAAHAN EIKÄ EUROOPPALAISEEN UDSKONTOON/KULTTUURIIN. Tällä rahalla, mitä käytetään ulkomaalaisiin, olisi säästetty monen arvokkaan suomalaisen henki. MUTTA EI! Onneksi vaalit lähestyvät. Muistakaa, mummit ja vaarit myös käydä äänestämässä. Te tämän maan teiutte, jonka vihervasemmisto haluaa tuhota.

admin.moderation.editStamp.default

20.3.2009 18:20 | anti-söde

Oikeisto ei asunnottomia auta

Herää, pahvi. Oikeisto ei Suomessa asunnottomia auta, vaan nimenomaan ajaa ihmisiä asunnottomiksi. Eli vaaleissa kannattaa todellakin antaa äänensä vasemmistolle jos haluaa auttaa vähäosaisia.

20.3.2009 18:39 | Raivohärkä

Tavja haloslovakia

mitäs äänestitte tarjaa. Tarja sanoi taannoin, että he ovat maassamme kunniavieraina.

20.3.2009 18:39 | jaksu

kiitti

kommunistit. mitä poistettavaa viestissäni muka oli. jos olen väärässä olen pahoillani.

admin.moderation.editStamp.default

20.3.2009 18:41 | jaksu

lehdelle

uusi nimi halonen&thoors.fi

20.3.2009 18:48 | Söde

Kannattaa pitää iloisena tämän lystin maksajat

Eiköhän teidän köyhien vasemmistolaisten kannattaisi pitää suu kiinni, niin kauan kuin varakkammaat maksavat tämän yhteiskunnan sosiaalimenot. Jos oikeiston edustajat tuovat 90% valtion verotuloista, minä AINAKIN OLISIN IHAN HILJAA. Kyllä se Nokiakin joskus kyllästyy maksamaan veroinsa Suomeen, jos se ei koe hyötyvänsä edes kiitoksen verran. Mene sinä pahviksi haukkuva sitten nukkumaan pahvisäiliöön. Oli niin typerä kommentti, ettei voinut olla kuin provokatiivisen, kouluttamattomaneiminkään- tyypin tekele.

20.3.2009 18:50 | Söde

Oikeisto auttaa

Lisään vielä sen, että oikeisto nimenomaan yrittää auttaa asunnottomia suomalaisia sillä, ettei halua tänne muita kakun jakajia. Ensiksi suomalaiset, sitten metrohuumekauppiaat.

20.3.2009 19:30 | Köyhä Vasemmistolainen

Köyhä Vasemmistolainen

Olen köyhä ja Vasemmistolainen. Haluaisin tietää nimim.Söde; että miten tämä on laskettu ja mistä tämän voi lukea ja lasketko itsesi oikeiston edustajaksi?
"Jos oikeiston edustajat tuovat 90% valtion verotuloista, minä AINAKIN OLISIN IHAN HILJAA"

20.3.2009 19:49 | jaksu

teidoksenne

vaan vasurit. valitettavasti 90% äänestäjistä äänestää oman>lompakon eduksi sen takia ....ttaa niin .....tisti tää nykyinen meininki.

20.3.2009 19:59 | Halatkaa maahanmuuttajia

Itse olisin ostanut huumeen ja lahjoittanut takaisin pololle miehelle

Jos te rasistisuomalaispaskat rakastaisitte tätäkin tummaa miestä ja antaisitte omista rahoistanne ihan pyytämättä, ei hän varmastikaan tuputtaisi teille huumettaan, vaan käyttäisi itse. Mitä rikkaammin hän elää, sen vähemmän hänen tarvitsee myydä huumeitaan. Sitäpaitsi, suomalaisrikollisten pahat teot pyyhkivät tekemättömiksi ulkomaalaisten pahat teot. JA TE OLETTE VASTUUSSA KUMMASTAKIN!

20.3.2009 20:25 | nimi

Monikulttuuri

Ihanaa monikulttuurista värinää jo metrossakin! En malta odottaa, että Suomi saadaan täyteen rikastajia.

20.3.2009 21:04 | Hanna

Ei maanmutaaja aina syyllinen

Hakkaavathan suomalaisetkin huumediilerit asiakkaitaan.

20.3.2009 21:43 | jorgen

Kumma kun kaakkois-aasiasta tulevilla ei ole vaikeuksia tämän "Kotouttamisen" kanssa

Tulevat suoraan töihin tänne. On myös perin outoa, että tiettyä porukkaa joudutaan tukemaan
ja kotouttamaan, eivätkä sittenkään työllisty. Komeilevat vain rikostilastoissa. SIitäkin huolimatta,
että kustannukset ovat 50ke henkeä kohden vuodessa. Kyllä nyt varmaankin pitäisi sosiaalitanttojen ja hyväksyjien verkostoa laajentaa. Kukahan tämän kaiken paapomisen maksaa? Veronmaksaja, mutta sen mielipiteistä ei tarvitse välittää

20.3.2009 22:39 | qwe

Viimeksi kun tarjottiin huumeita

hakkasin tarjoajan.

Koska ottaa päähän läheisen elämän tuho huumeiden koukussa.

Hakkaan seuraavan tarjoajan.

21.3.2009 10:18 | Äänestäjä

Huh huh

Laskuoppia

Nimimerkki Väsynyt suomalaisiin juoppoihin kirjoittaa, että 90% on suomalaisten aiheuttamia häiriöitä. Eli 10% ulkomaalaisten. Ulkomaalaisia suomessa on n.3%.

Do the math.
20.3.2009 10:41 | Väsynyt suomalaisiin juoppoihin

Mä äänestän sua!!! Eihän 3% voi aiheuttaa 10% häiriöistä. Onneksi olit tarkkana.

21.3.2009 18:35 | Hasselfoorrmfo

Hurraa!

Ihanaa kulttuurimme rikastui jälleen!

21.3.2009 20:21 | Tytti Tättäläinen

Kuolen nauruun

"tantat ja tantanmieliset..."

  • Hyvin sanottu, heh!

22.3.2009 00:00 | Laskutaidoton

Jepjep

"Mä äänestän sua!!! Eihän 3% voi aiheuttaa 10% häiriöistä. Onneksi olit tarkkana."

Et ole ilmeisesti kovinkaan fiksu? Ei hätää, en minäkään aina kaikkea ymmärrä.

22.3.2009 01:36 | -.-

Nimimerkki Hanna

on taas yksi hyssyttelijä.

22.3.2009 10:42 | Humalakäpy

Maahanmuutosta

Hienoa, että joukossa on yrittäjähenkisiä yksilöitä. Juuri työteliäitä ihmisiä tämä maa tarvitsee, kunhan myyntitekniikkaa saadaan hiottua.

22.3.2009 13:06 | Esko

Näitä tarvitaan lisää

Näitä tarvitaan lisää, jotta olemme yhdenvertaisia muiden eurooppalaisten maiden kanssa. Eikö Halonenkin käynyt näitä katsastamassa.

22.3.2009 18:47 | herätys

oma maa kullan kallis

Miksi ihmeessä puutumme afrikan maiden asioihin ottamalla sieltä pakolaisia, joita emme pysty sopeuttamaan maamme kansalaisten joukkoon. Afrikassa ongelmat ovat jatkuneet vuosikymmeniä. Eivät ne ratkea muutaman pakolaisen majoittamisella. Ehdotankin kaikille afrikkalais peräisille heräämään tilanteen vakavuuteen afrikassa lukemalla historiaa Intian kansan noususta.

23.3.2009 11:56 | Matkustaja

Siviilipidätykselle laajemmat oikeudet

Mikäli auttajat eivät joutuisi niin herkästi syytetyiksi ja "syyllisiksi", olisi joukkovoiman myötä syntyvällä siviliipidätyksellä alhaisempi käyttöönottokynnys. Nythän ei kukaan uskalla auttaa hädässä olevaa lähimmäistään, kun on pian itse syytettyjen penkillä. Ja vielä kinkkisemmäksi asian tekee tällaisissa tapauksisa vielä se, että väkivallantekijä oli tummaihoinen. Heihin tai muihin tunnistettavasti ei-alkuperäisväestöön kuuluvaan ei saa koskea, sillä pian saa rasistin leiman. Valtaväestöön kuuluvalla on heikommat mahdollisuudet puolustautua ja näin ollen myös selvitä. Sillä pianhan on jostain suojaisesta yläluokasta tulossa joku paapoja, joka ymmärtää näittenkin tekijöiden traumaattiset taustat. Ikävää mutta valitettavan arkipäiväistä.

23.3.2009 12:17 | suomalainen

Mediakriittisyyttä peliin

Mistä tiedämme vaikka juttu olisi keksitty? Tyyppi saanut rasisminsa vuoksi nenilleen ja sitten kehittänyt tarinan saadakseen joojoota huutelevat nettilampaat mukaan hommaan. Tätä keinoa on käytetty ennenkin, tosin lapset tekevät tätä enemmän kuin aikuiset.
Moni "kriittinen" kun tuntuu yhtyvän heti näihin juttuihin vailla mitään kritiikkiä lähteeseen. Se kun sattuu olla linjassa heidän ajatusmaailmansa kanssa.

23.3.2009 17:07 | Roland

"halatkaa maahanmuuttajia"

anna itse rahasi huumeenmyyjälle.emme kaipaa tänne enempää rikollisia.älä riehu täällä.mieti,mitä kirjoitat.ÄLÄKÄ HUUDA!

admin.moderation.editStamp.default

24.3.2009 02:13 | Neptunus

et tiedäkään

Lisää maahanmuuttajia
Musta tää keskustelu on rasistinen. Tuo maahanmuuttaja on selvästi kaikkien syrjimä mies, jota pitää tukea. Tuo tapaus ei ole hänen syytään, vaan syyllisiksi tulisi sanoa porvarihallitus, joka ei tee tarpeeksi mm. somalien aseman parantamiseksi. Meitä somaleita on Samalian pakolaisleireillä noin 200.000 odottamas lähtöä Euroopan Unioniin. Suomeen pitää saada lisää Somaliasta ihmisiä ja suvaitsevaisuusta. Somalin kielelle pitää saada oma asema Helsingissä.
20.3.2009 09:05 | Dulla

Jos tuon kirjoitit tosissaan, et kyllä tiedä mitä rasismi, jaksetaan kyllä rasisti rasisti. http://fi.wikipedia.org/wiki/Rasismi

Sunnuntaina Helsingin Sanomat 15 maaliskuuta, mielipide
c osio sivu 7.

Turvapaikanhakijat sijoitettakoon lähtomaiden rauhallisimpiin lähimaihin.

Sisäministeriön mukaan turvapaikanhakija maksaa vuodessa 57 000 euroa. Summa on varmaan lähellä totuutta, koska valtion budjetin mukaiset perusmenot turvapaikanhakijoille ovat noin 20 000 euroa vuodessa. Sen lisäksi tulevat muut kulut, poliisien lisäresurssit.

Suomeen tänä vuonna tulevien 6000 turvapaikanhakijan aiheuttamilla kustannuksilla maksettaisiin yli miljoonan ihmisen kulut.

Näin tehtynä paljon enemmän aikaan saataisiin, eikä kaikki teollisuusmaatkaan voi ottaa maailman seitsemää miljonaa turvapaikanhakijaa. Ei olisi ainakaan sopeutumisongelmia sama kulttuuri, uskonto. Ja olisi lämpimämpi sää, täällä työvoimapulan vaivaamassa kaupungissa 20 astetta pakkasta tammikuussa eikä pakolaisia tai maahanmuuttajia näy miten voi ikinä sopeutua pakkaseen? Nyt kun pari astetta lämmintä alkaa näkyä kauppakadulla enemmänkin. Joten eiköhän oma kotimaa ole paras.

Oli kirjoittaja laskenut, en nyt tähän jaksa kaikkea kirjoittaa. Pakolainen maksaa Suomelle 57 00 euroa, aika kallista muuten.

Kannattaisi Somaliaakin vähän rauhoittaa että pystyisi elämään sielläkin, hallintoa ei ole ollutkaan sitten 90-luvun alun jälkeen. Vain sotia.


admin.moderation.editStamp.default

24.3.2009 06:21 | Tieto on valtaa.

homogeeninen monokulttuuri?

"Monikulttuuri jalkautuu keskuuteemma. Onneksi tähän inhimillisyyteen meillä on varaa!"

Monikulttuurin vastakohta on homogeeninen monokulttuuri, milloinen olet elänyt sellaisessa? Jos et tiedä mitä sivistyssanat oikeasti tarkoittavat niin älä käytä niitä.

24.3.2009 10:45 | Kollikatti

Niinhän sitä luulis.

"Kannattaisi Somaliaakin vähän rauhoittaa että pystyisi elämään sielläkin, hallintoa ei ole ollutkaan sitten 90-luvun alun jälkeen. Vain sotia."

Mutta jos Somaliassa olisi kunnon hallinto, eihän eurooppalaiset firmat sitten pääsisi dumppaamaan myrkkyjätteitä Somalian rannikolle. Sitä on tehty vuosikausia eikä ketään kiinnosta. Mutta annas olla kun merirosvot iskevät Euroopan ja Aasian väliseen valtasuoneen. Jo ilmestyvät sotalaivat "turvaamaan laillisuutta"

24.3.2009 16:04 | Suomentaja.

hyysäri-suomi -sanakirjasta:

Rikoskulttuuri on rikas kulttuuri.

24.3.2009 20:33 | Pettynyt ihmisiin

Ongelmaa ei ikinä ratkaista...vai?

Niin kauan kuin meillä on hallitsijoita ja ihmisiä, jotka ajattelevat "vain" omaa etuaan, emme tule saamaan järkevää ja kaikkia miellyttävää ratkaisua. Saammeko koskaan todellista rauhaa kotimaahamme?

24.3.2009 20:42 | Kotihiiri

Laittamattomasti sanottu

...Streetfighter! Siihen ei luulisi kenenkään keksivän vastaväitteitä.
Jos siis päättäjiämme ei lasketa.

25.3.2009 08:22 | jani

ÄLÄ SANO EI

älä sano ei hyvälle huumelle, se on riski

25.3.2009 10:56 | ZZoner

itä-helsinkiläinen

Itse ainakin kannan pippurisumutetta mukana ja käytän sitä jos tarve vaatii.

25.3.2009 11:48 | Normisuomalainen..

Hyvä suomi ja suomalaiset..

Kiitos tälle "tummaihoiselle". Näin suomi yhdistyy ja loppujen lopuksi tilanne kärjistyy siihen että yhteen ottoja tulee jatkossa enemmän ja enemmän. Itse olen hiljaa mielessäni odottanut koska tulee kunnon härdelli sillä sisällä oleva viha näitä ulkomaalaisia rikosten tekijöitä vastaan vain kasvaa ja kasvaa. Jokaisella maalla on omat roistot ja kukaan maa ei todellakaan halua niitä jostain muualta lisää. Jos puhutaan vielä toisen auttamisesta, niin jos olisin ollut paikalla tässä tapauksessa, olisin varmasti syytettynä jonkin sortin pahoinpitelystä. Sellainen se suomen laki vaan on:)Hyvää päivän jakoa Suomi..

25.3.2009 15:34 | Pena676

Että tämmöstä

Tällaisessa tilanteessa on ilmeisesti pakko ostaa myyjältä kamaa vaikka ei sillä mitään tekisikään, muuten voi saada lättyynsä.

25.3.2009 16:16 | minä vain

Taas kerran..

.. eri kulttuurit pääsivät rikastuttamaan suomen kansaa.just! Voitaisko hoitaa suomalaiset ensiksi kuntoon laittamalla rahat esimerkiksi nuorten mielenterveyden hoitoon ennenkuin aletaan syytämään kaikki ylimääräinen penni näiden "ihanien" suomalaista kulttuuria rikastuttavien ihmisten paapomiseen! ja mitä toisten auttamiseen tulee.. valitettavasti se ei kannata nykyaikana ellei halua itse tulla pahoinpidellyksi!

25.3.2009 16:31 | Järkevä Ihminen

Hohhoijaa.

Taas ovat matalasti koulutetut maalaiset (HS:n profilointi) huutamassa ulkomaalaisia ulos. Ovat ne perkeleitä kun tulevat sotkemaan rauhallisen maamme.

25.3.2009 16:54 | Tapani 60v

idästä tulossa hyvää vauhtia

mustien aluetta... mutta onneksi on Espoo.

25.3.2009 18:11 | pp

oi voi...

Missä vaiheessa artikkelia kerrottiin, että kyseinen diileri on maahanmuuttaja? Tummaihoinen voi myös olla ihan täällä ihanaisessa Suomessakin syntynyt.

26.3.2009 11:43 | arabilainen

kamalan kamalaa

ei voi kuin ihmettelä nuo ulkolaistummat rikolisest, todelläkin otta päähän et samalla lähe myös ne muut ulkolaiset joka myös syytämänä joutuvat myös kärsimään, eikö vois muuta kuin toivotta kovan otten huumeihiin ,ja linnan reisuun näille huumemyyjälle et käytäjälle.

26.3.2009 19:25 | Joni Pelkonen

Suomalaista rikollista ei ole olemassa

Kun uutisesssa lukee mitä tahansa maahanmuuttajiin liittyvää, alkaa kommenteissa ulvonta maahanmuutosta. Kun uutisessa kerrotaan autoilijan ajaneen sokean päälle suojatiellä, vika onkin autoilijoissa. Ei siis koskaan suomalaisissa. Hassua. Maahanmuuttaja"kriitikoiden" mielestä ei vissiin saa yleistää meitä suomalaisia huolimattomiksi autoilijoiksi eikä rikollisiksi.

26.3.2009 22:26 | kyllä näin on

Hyysääjät pois Suomesta

Pois pitäisi häätää Suomesta nämä etnisiä ryhmiä hyysäävät ja paapovat tyypit jotka haukkuu kunnollista kansalaista rasistiksi heti jos jossain rikos uutisessa mainitaan ihonväri tms. asiallisessakin mielessä ja haluavat ummistaa silmänsä. Osaa niitä rikoksia muutkin tehdä kuin vaan suomalaiset, asiasta vaan yleensä halutaan vaieta. noiden hyysääjien tahdon mukaan koska muuten saa rasistin leiman. Onneksi Vartti sanoi asiat niinkuin ne ovat eikä tyytynyt hyssyttelyyn ja vaikenemiseen.

1.2.2010 20:23 | TP

Hyvä käytös kunniaan.


Pahoinpitelijä, olet luuseri.


Toisen ihmisen lyöminen osoittaa kuinka surkea olet. Käytä kommunikointiin sanoja, älä nyrkkejä. Kaiken lisäksi teitä oli kolme yhtä vastaan. Ei ollenkaan sankarimaista. Pahoinpitelijä, olet luuseri.

2.2.2010 00:01 | Willer

Olen niin rikas


Voi kun nyt on rikas olo!

Kirjoita kommentti:
Otsikko
Kommentti
Nimi
Pelottaako putkivuoto?
Aikaa jäljellä
Voit kommentoida tekeillä olevia juttuja, kunnes niiden deadline umpeutuu. Juttuja julkaistaan Vartissa ja Metrossa.