Toimitus Mediatiedot Jakelutiedot Yhteystiedot
pe 28.11.2008 klo 10:00  Päivitetty: pe 28.11.2008 klo 19:18
Mitäs täällä tapahtuu?
Vastaanottajan sähköpostiosoite (erota useat osoitteet pilkulla):
Lähettäjän nimi:
Lähettäjän sähköpostiosoite:
Viesti vastaanottajalle:

Pipon pelastaneelle ratikkakuskille hurrattiin

Lehtikuva

Matkustaja nousi linjan 4 raitiovaunuun Katajanokalta keskiviikkona kello 18 jälkeen illalla, ja kyseli kuskilta ratikkaan tuntia aikaisemmin unohtunutta pipoaan.

Ystävällinen kuski soitti radiolla liikenteenohjaukseen, ja sai selville, että sattumalta pipo on juuri vastaantulevassa raitiovaunussa.

Kuski pysäytti vastaantulevan ratikan käsimerkein presidentinlinnan kohdalla ja pyysi pipoa ikkunan kautta. Raitiovaunuliikenne seisahtui alle minuutiksi.

Muutamassa minuutissa pipo oli jälleen omistajallaan, ja kaikki raitiovaunumatkustajat antoivat kuskille raikuvat aplodit.

- Ei ole ennen osunut kohdalle, että näin nopeasti asiakas saa löytötavaransa takaisin, kommentoi pipon pelastanut raitionvaununkuljettaja.

Pipon omistaja oli onnellinen HKL:n hyvästä palvelusta.

Vartti.fi
Lukijoiden kommentit » 22 viestiä
28.11.2008 11:54 | Rauni Peltomaa

Hyvä HKL ratikkakuskit

Reipasta toimintaa. Olen saanut osakseni hyvää asiakaspalvelua ratikassa ja myös bussissa. Kiitos

28.11.2008 11:54 | Rauni Peltomaa

Hyvä HKL ratikkakuskit

Reipasta toimintaa. Olen saanut osakseni hyvää asiakaspalvelua ratikassa ja myös bussissa. Kiitos

28.11.2008 12:07 | Ratikankäyttäjä

Ei voi olla totta?

Hetkinen, siis tämähän menee jo palvelun puolelle? Että ratikkakuskit voisivat sittenkin olla inhimillisiä? Ennen kuulumatonta.

No, sadan vuoden historiaan mahtuu 1 inhimillinenkin tapaus. Bussikuskit eivät ikinä tekisi mitään tällaista.

28.11.2008 12:48 | Nainen Hki

Hienoa!

Kiva nähdä että ihmiset viitsivät näinäpäivinä viedä olla ystävällisiä ja nähdvä vaivaa. Oli kyseessä tervehdys tai hymy niin se saa kenen tahansa päivän hyvälle mallille. =)

28.11.2008 12:58 | tyytyväinen asiakas

2. inhimiillinen

Olimme iäkkään äitini kanssa menossa syntymäpäiville Laajasaloon. Paikka oli outo, emmekä tienneet missä pitäisi vaihtaa bussia. Kysyimme kuljettajalta. Kulettaja neuvoi pysäkin ja kun lähdimme väärään suuntaan hän tuli bussista ulos ja neuvoi oikean suunnan. Siis kyllä palvelua löytyy. Kiitos

28.11.2008 13:03 | Bussilla, satoi tai paistoi

Niin metsä vastaa kuin....

Lopettakaa jo tuo bussikuskien mollaminen. Lähentelee jo työpaikkakiusaamista. Ihme että jaksavat tehdä työtään ja kuljettaa kaikkia ikäviäkin matkustajia. Kiitos kaikille kuskeille ja muille raskaan työn raatajille.

28.11.2008 13:15 | Haukkumiseen kyllästynyt

Niinpä

Kaikkiin ammattikuntiin mahtuu sekä hyvällä että huonolla asenteella varustettuja ihmisiä. Jokaisella on myös joskus hyviä ja huonoja päiviä. Joten ei nyt tosiaan mollata aina bussi-/ratikkakuskeja. He tekevät tärkeää työtä! Hiphei HKL!

28.11.2008 13:29 | Kölli

Hienoa

Siis todella upeeta kyseiseltä henkilöltä. Olen tottunut että ihmiset jätetään ovien väliin ja lippua ostaessa katsotaan ku halpaa makkaraa.

28.11.2008 13:29 | Kertalippumatkustaja

Suurenmoista

HKL:n liikenteessä on arvatenkin päivittäin hienoja palveluksia, joista useimmat vain jäävät vaille tämänkertaisen saamaa huomiota. Yhtä kaikki pipon pelastanut kuljettaja toi HKL:lle enemmän PeeäRrää kuin tuhansia maksava mainos.

28.11.2008 13:33 | Rai-ski

Hyvä!

Tämmöiset pienet niin sanotut EVVK uutiset alkavat pikkuhiljaa olla mielenterveyden kannalta tärkeitä, kun kaikkialta muualta saa lukea kuinka ihmiset lahdataan hotelleihinsa tai kuinka miljardit sulaa indeksien mukana.

Pipon olisi saanut kympillä. Hyvä mieli oli varmasti tässä tapauksessa paljon tärkeämpää.

28.11.2008 13:58 | Piristynyt

Loistavaa

Lisää näitä päivän HYVIÄ uutisia. Kuten jo sanottu on tärkeää että välillä tiedustellaan HYVIÄKIN uutisia!

28.11.2008 14:03 | pena

hyvä juttu

näin pitää toimia eikä aina tuijottaa kelloa..hieno kuski

28.11.2008 14:42 | Matti maalta

Oireellista

Onko siinä jotain outoa, että kun kohtaamme ystävällisyyttä ja lähimmäisestä välittämisestä, niin puhumme hyvästä palvelusta?

28.11.2008 15:55 | mia

Voi miten hienoa!

28.11.2008 15:56 | Asiantuntija

Väärin toimittu

Oli väärin että kaksi ratikallista ihmisiä joutui odottamaan minutin enemmän yhden hajamielisyyden takia. Miten se heille korvataan? Ja kuljettaja käveli ajoradalla, vaarallista! Kansantaloudellekin olisi ollut parempi että pipa olisi hukkunut ja unehteilija ostaisi uuden. Saisimme kulutusta ja hyvinvointia kansalle. Väärin toimittu kuljettajalta, hyi hyi!

28.11.2008 16:36 | Metsä vastaa..

Helsingin spårakuskit...

ovat minun kokemukseni mukaan mukavia ja huumorintajuisia.
Ja eivät he "jätä ketään ovien väliin", ovet sulkeutuvat automaattisesti.

28.11.2008 16:57 | PIPO PÄÄSSÄ PAKKASELLA

nimimerkille väärin toimittu.

YMMÄRRÄN ETTÄ TEKSTISI OLI TSOUKKIA, MUTTA MIKÄ IHMEEN PIPA??
KUULOSTAA KOVIN TAMPERELAISELTA JA SIELLÄ EI TAIDA SPÅRIA OLLA..SIELLÄ TAITAA OLLA NIITÄ "NYSSEJÄ" KIITOS STADIN DÖSA-JA SPÅRAKUSKEILLE,USEIMMAT TEISTÄ TOSI KLIFFOJA...

28.11.2008 17:42 | Mari The old ten´ari

LOKKI The pipo

Pipo symbolisoi ihan mitä vaan. Olen ko´vin liikuttunut lukemastani ja vakuuttunut, että sinunkin piposi löytyy!

lainattu pipo;

Älä hättä´ILE -
Istu mättäälle,
K Y L L Ä
se pipo löytyy ...

Ole´n V A R M A, että sinunkin piposi löytyy. Jos ei niin minä olen sinun henki-varmasi ¤ ja katso taivaalle siellä se Lenni lokinpoikakin lentelee villasukat jalassa ja on valmiina antamaan ne sinulle, jos vain kudot hänelle siipien lämmittimet naparetkeä varten!

älä tuijota vain omaan napaasi vaan anne sille pipo!!!!

28.11.2008 18:57 | xavier4321

Ai ei bussikuskit?

Minä bussikuskina toimiessani, soitin varikolle kun asiakas kyseli hävitämäänsä reppua, sanoin että kyseessä on viimeinen sivu ja hän voi tulla kyydissäni hakemaan sen kun se oli tuotu varikolle ja hän tuli. Neuvoin vielä kotiin lähtiessäni miten hän pääsee varikolta kotiinsa. En tarvinnut mitään mitalia siitä, ihan normaalia toimintaa mielestäni. Lukemattomia muita vastaavia tapauksia tiedän kollegoiden toimesta. Ei kannattaisi yleistää jos ei ole tietoa...

28.11.2008 19:06 | Johannes Salonen.

Bussi&Ratikka kuskit.

34 vuotta ajoin bussia isojen merien molemmin puolin ja voin viimeisen 30'n vuoden perusteella ulkomailla ajaneena sanoa että suomen kuskeissa ei ole mitään vikaa,,mutta katselkaa matkustajiakin,ne vinoilevat lähes jokainen ja törkeästi kuljettajalle,,jokainen matkusta murjottaa mutta annas kun känny soi niin 50 kopeloi omaansa ja iloinen sorina alkaa puhelimessa.
Pysäkillä odottavat seisovat mykkinä yrittäen katsoa talojen seinään tai metsän reunaan ettei vain tulisi katsekontaktia kenenkään kanssa..Jokainen on kuin hautaustoimiston aulassa ennen tilaisuutta,ei sitten kenellekkään sanota:HYVÄÄ HUOMENTA..ei nyt ainakaan kuljettajalle vaikka hän sanoisikin.

28.11.2008 20:23 | Pieni hiilijalanjälki

Hienoa!

Mainiosti toimittu ratikkakuljettajalta. Tällaiset pienet inhimilliset sankariteot tuovat hyvää mieltä. Usein ratikalla liikkuvana olen ilahtunut, että kuskit sanovat usein päivää ja on mukava myös sanoa "kiitos" jos poistuu etuoven kautta. Kiitos siitä, että on päässyt turvallisesti määränpäähänsä.

29.11.2008 00:31 | HYMY HERKÄSSÄ;* * *

VÄÄRIN TOIMITTU*,,*LUKISIT TARKEMMIN,,*,,*

MIKSI VÄÄRISTÄT ASIAN *KULJETTAJA EI KÄVELLYT KISKOILLA VAAN ANTOI IKKUNAN KAUTTA PIPON VASTAAN TULEVAN RATIKAN KULJETTAJALLE JOKA MYÖS OTTI PIPON VASTAAN IKKUNAN KAUTTA ,,,JA SAMOIN SIINÄ ALKUPERÄISESSÄ LUKI ETTÄ AIKAA KULUI ALLE MINUTTI *(EI SIIS MINUTTIA *) PYSYTÄÄN ASIASSA EIKÄ MENNÄ ASIAN VIERESTÄ * KUMMANKIN RATIKAN KUSKEILLE KIITOS HIENOSTI TEHTY,,,, *,,,HYVÄ HYVÄ

Kirjoita kommentti:
Otsikko
Kommentti
Nimi
Nyppiikö BB-porukka?
Aikaa jäljellä
Voit kommentoida tekeillä olevia juttuja, kunnes niiden deadline umpeutuu. Juttuja julkaistaan Vartissa ja Metrossa.